De e-commercesector is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid en heeft een revolutie teweeggebracht in hoe consumenten winkelen. De uitdaging voor veel webshops is om de klantervaring te personaliseren. Klanten verwachten een persoonlijke winkelervaring. Klantenservice is een uitgelezen kanaal om dat te bieden, niet alleen na de verkoop maar ook vóór de aankoop. Voor een webshop is het echter lastig om de klantenservice volledig in te richten zoals gewenst, rekening houdend met zaken als openingstijden, talen, seizoenen, personeelsplanning, systemen, flexibiliteit en kwaliteit.
Klantenservice in de e-commerce wordt steeds belangrijker. Het onderscheidend vermogen van een webshop is de klantenservice. Enkele redenen waarom klantenservice belangrijk is voor webshops:
Het uitbesteden van klantenservice heeft enkele voordelen, vooral in e-commerce:
Er zijn verschillende manieren om klantenservice geheel of gedeeltelijk uit te besteden, afhankelijk van de situatie, aantallen, kanalen, talen en complexiteit. De twee meest voor de hand liggende opties zijn:
Goede klantenservice is essentieel voor elke e-commerce onderneming om concurrentievoordeel te behalen, de klanttevredenheid te vergroten en de conversie te verbeteren. (Gedeeltelijke) uitbesteding van de klantenservice is een effectieve oplossing om aan de klantbehoeften te voldoen en de webshop te helpen zich te concentreren op haar kernactiviteiten terwijl ze toch hoogwaardige klantenservice biedt.
Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op.
Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.
Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!
Neem contact op, we kijken graag met je mee!
SpangenbergGroep.nl
Specialisten in klantcontact
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T: +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
Benieuwd of we jou kunnen helpen met gewoon goed klantcontact? Ook jouw klantenservice uitbesteden? Neem eens contact met ons op!