Vrijwel elke organisatie worstelt met het generen van leads. In de business to business omgeving zien we dat steeds meer bedrijven hun heil online zoeken. Toch is deze wereld voor veel ondernemingen nog een jungle waarin je makkelijk verdwaalt. Daarbij is online leads genereren iets dat doorlopend aandacht vraagt. Een website is al lang geen online brochure meer en de concurrentie is groot! Nieuwe technieken maken echter steeds meer mogelijk waarbij inbound en outbound echt samen kunnen komen.
“Vroeger” bestond lead generation uit het koud bellen van zoveel mogelijk records in de hoop dat er iemand tussen zat die interesse had. Schieten met hagel. Over het algemeen werd er nog op basis van een gevoel een doelgroep gedefinieerd en deze werd dan grootschalig benaderd met eenzelfde boodschap en aan het eind van de campagne werd de balans opgemaakt en werd er op basis van conversie bepaald hoe succesvol een campagne was.
Inmiddels is zakelijk Nederland langzaam immuun geworden voor telemarketing. Dat wil zeggen dat het over het algemeen in een traditionele vorm meer kwaad dan goed doet. Koopt u nog wel eens iets aan de telefoon? Maakt u direct een afspraak als de telemarketeer aangeeft dat de accountmanager toevallig volgende week bij u in de buurt is en graag kennis met u komt maken?
Leads genereren vraagt nu meer een langdurig, doorlopend proces waarbij het doel niet verkopen of het maken van een afspraak is, maar het opbouwen van een relatie. Een relatie die mogelijk op termijn een transactie oplevert.
Traditionele inbound marketing is misschien het best te vergelijken met vissen. Er werd iets online of offline gegooid en vervolgens afgewacht of er iemand beet. Zo ja, dan zo snel mogelijk binnen halen en wachten tot de volgende aanbijt.
Ook inbound marketing is veranderd. Moderne technieken maken daarin steeds meer mogelijk. Online kijken we al lang niet meer alleen naar bezoekers aantallen. Inbound marketeers monitoren alles wat er op en rond hun online kanaal gebeurt. Er wordt constant bijgestuurd om bezoekers te verleiden tot een aankoop of de drempel om contact op te nemen zo laag mogelijk te maken. Er wordt steeds meer geïnvesteerd in inbound marketing. Inbound marketing staat nu voor een marketingstrategie waarbij je op basis van content gevonden wil worden door je doelgroep en als de doelgroep je dan gevonden heeft je online kanaal volledig ingericht is op conversie.
Hoe kunnen het outbound generen van leads inbound marketing elkaar versterken? Zoals geschetst is outbound leadgeneration veel meer gericht op het starten van een relatie. Maar met wie? Met welke boodschap? Inbound marketing kent eenzelfde probleem. U ziet dat uw website bekeken wordt en welke pagina’s veel bezocht worden maar door wie? Het antwoord op beide uitdagingen komt in de vorm van big data en een nieuwe techniek die herkent wie uw website bekeken heeft. We kunnen tegenwoordig niet alleen zien hoe vaak, maar met de modernste technieken kunnen we tegenwoordig zien wie welke pagina bekeek. Sterker nog, deze tools geven daarbij de contactgegevens en de belangrijkste contact persoon op een presenteerblaadje.
En precies hier komt inbound en outbound leadgeneration samen: Op het moment dat duidelijk is welke bedrijven, sectoren, doelgroepen of klanten welke content op uw online kanaal bekeken hebben dan kunt u met scherp gaan schieten. U kunt op basis van deze dagelijkse inpunt:
Met name die laatste brengt inbound en outbound leads generen in de volgende fase. Op basis van de leads die uw online kanaal realiseert kunt u hele gerichte outbound campagnes gaan uitrollen. U heeft op basis van de input immers antwoord op de vraag wie en wat. U weet wie er op uw content afkomt en u weet welke content er bekeken wordt.
Wie en wat is bekend. Er wordt dus steeds duidelijk wie er op uw online kanaal naar welke content kijkt en hoe ze bij u terecht gekomen zijn. Na verloop van tijd zijn hier trends in te herkennen. Patronen waarin duidelijker wordt welke sectoren of welk type bedrijven geïnteresseerd zijn in welk (onder)deel van uw product,- en of dienstenportfolio. Dat vormt dan ook een uitstekende basis voor een zeer gerichte outbound campagne. Een outbound campagne waarbij u precies voor het voetlicht kunt brengen waar die doelgroep mee bezig is.
Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op.
Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.
Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!
Neem contact op, we kijken graag met je mee!
SpangenbergGroep.nl
Specialisten in klantcontact
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T: +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
Benieuwd of we jou kunnen helpen met gewoon goed klantcontact? Ook jouw klantenservice uitbesteden? Neem eens contact met ons op!
website verbeteren | website optimaliseren | optimalisatie | analyse | woorank specialist | woorank expert-2 | website maken weert | website maken valkenburg | website maken urmond | website maken tongeren | website maken stein | website maken sittard | website maken roermond | website maken meerssen | website maken margraten | website maken maastricht | website maken limburg | website maken lanaken | website maken heerlen | website maken hasselt | website maken gulpen | website maken geleen | website maken elsloo | website maken eijsden | website maken cadier en keer | website maken born | website maken beek | website laten maken maastricht | website laten bouwen maastricht | webdesigner maastricht | webdesign valkenburg | webdesign sittard | webdesign meerssen | webdesign mestreech | webdesign maastricht | webdesign limburg | webdesign lanaken | webdesign heerlen | webdesign gulpen | webdesign geleen | webdesign eijsden | webdesign bureau maastricht | webdesign beek | webdesign | seo valkenburg | seo utrecht | seo specialist | seo sittard | seo rotterdam | seo meerssen | seo maastricht | seo maastricht | webdesign limburg | seo limburg | seo lanaken | seo heerlen | seo gulpen | seo geleen | seo expert | seo eindhoven | seo eijsden | seo denhaag | seo beek | seo amsterdam | portfolio webdesign en seo optimalisatie | online marketing bureau maastricht | onderhoudwebsite | nieuwe website maastricht | gratis seo rapport | gratis dashboard | google specialist | google partner maastricht | google optimalisatie maastricht | google ads | google adwords maastricht | google adwords | google adverteren | google advertenties|