Voor verschillende webshops en postorderbedrijven doen wij doorlopende outbound service calls. Wist u dat met een goede outbound service actie de outbound conversie kan oplopen tot wel 25%? Klanten ervaren onze acties als super klantvriendelijk én maken vaak gebruik van ons speciale aanbod.
Wij zetten outbound service in als middel om de klantbeleving positief te beïnvloeden en als cross en- upsell mogelijkheid. Het idee is dat u klanten belt die regelmatig bestellen of die zojuist besteld hebben om ze te informeren over een voor hen mogelijk interessante aanbieding.
Outbound service is het door middel van een uitgaand contact de klant extra service te bieden. Service in de zin dat de klant het contact als toegevoegde waarde ziet en het contact met die klant daarmee een waardevolle bijdrage levert aan de klantbeleving.
Het verschil tussen outbound sales en outbound service is het verschil in benadering. Outbound sales zijn toch vaak doorlopende projecten waarin koud, of zelfs warm, gebeld wordt. Het doel is niet alleen verkopen. Outbound service staat veel meer voor het informeren van bestaande klanten over een voor hen interessante actie, korting, een nieuw product of een nieuwe dienst. Outbound service gaat ook veel meer over het bepalen van doelgroepen en een daarbij passende actie. Met outbound service informeert u uw klant en creëert u daarmee een natuurlijke cross,- en of upsell mogelijkheid.
In de praktijk betekent dat, dat u goed moet uitzoeken waar uw klant behoefte aan heeft en hoe u door middel van outbound service van toegevoegde waarde kunt zijn. Hoe beter de campagne uitgedacht is hoe beter de outbound conversie.
Een voorbeeld uit de praktijk: Voor een webshop bellen wij alle bestellingen binnen een bepaalde productcategorie na. Wij bellen de klant om ze te bedanken voor hun bestelling en geven ze aan dat we bij het verwerken van de bestelling nog een aanbod mogen doen met extra korting voor een 2e product. Klanten ervaren het contact als zeer attent en in 25% van de gevallen gaan ze in op het aanbod en dat zonder het gesprek op enig moment commercieel in te steken.
Onze aanpak geeft klanten het gevoel dat u moeite voor ze doet. Dat u moeite doet om contact met ze op te nemen omdat ze anders iets zouden kunnen missen dat voor hen interessant is. Klanten ervaren deze gesprekken niet als een verkoopgesprek maar als een prettige, klantgerichte ervaring. Daarmee creëer je een prettige klantbeleving waardoor klanten in veel gevallen graag gebruik maken van u aanbod. Dat zorgt voor een veel hogere outbound conversie!
Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op.
Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.
Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!
Neem contact op, we kijken graag met je mee!
SpangenbergGroep.nl
Specialisten in klantcontact
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T: +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
Benieuwd of we jou kunnen helpen met gewoon goed klantcontact? Ook jouw klantenservice uitbesteden? Neem eens contact met ons op!