Blog

Tot wel 25% outbound conversie met outbound service!

Geschreven op: 21 maart 2023
SpangenbergGroep.nl. Klantenservice uitbesteden | Klantenservice optimaliseren | Klantcontact verbeteren

Voor verschillende webshops en postorderbedrijven doen wij doorlopende outbound service calls. Wist u dat met een goede outbound service actie de outbound conversie kan oplopen tot wel 25%? Klanten ervaren onze acties als super klantvriendelijk én maken vaak gebruik van ons speciale aanbod.

Wat is outbound service?

Wij zetten outbound service in als middel om de klantbeleving positief te beïnvloeden en als cross en- upsell mogelijkheid. Het idee is dat u klanten belt die regelmatig bestellen of die zojuist besteld hebben om ze te informeren over een voor hen mogelijk interessante aanbieding.

Outbound service is het door middel van een uitgaand contact de klant extra service te bieden. Service in de zin dat de klant het contact als toegevoegde waarde ziet en het contact met die klant daarmee een waardevolle bijdrage levert aan de klantbeleving.

Wat is het verschil met outbound sales?

Het verschil tussen outbound sales en outbound service is het verschil in benadering. Outbound sales zijn toch vaak doorlopende projecten waarin koud, of zelfs warm, gebeld wordt. Het doel is niet alleen verkopen. Outbound service staat veel meer voor het informeren van bestaande klanten over een voor hen interessante actie, korting, een nieuw product of een nieuwe dienst. Outbound service gaat ook veel meer over het bepalen van doelgroepen en een daarbij passende actie. Met outbound service informeert u uw klant en creëert u daarmee een natuurlijke cross,- en of upsell mogelijkheid.

Hoe werkt outbound service in de praktijk en hoe realiseer je hoge outbound conversie?

In de praktijk betekent dat, dat u goed moet uitzoeken waar uw klant behoefte aan heeft en hoe u door middel van outbound service van toegevoegde waarde kunt zijn. Hoe beter de campagne uitgedacht is hoe beter de outbound conversie.

Een voorbeeld uit de praktijk: Voor een webshop bellen wij alle bestellingen binnen een bepaalde productcategorie na. Wij bellen de klant om ze te bedanken voor hun bestelling en geven ze aan dat we bij het verwerken van de bestelling nog een aanbod mogen doen met extra korting voor een 2e product. Klanten ervaren het contact als zeer attent en in 25% van de gevallen gaan ze in op het aanbod en dat zonder het gesprek op enig moment commercieel in te steken.

Onze aanpak geeft klanten het gevoel dat u moeite voor ze doet. Dat u moeite doet om contact met ze op te nemen omdat ze anders iets zouden kunnen missen dat voor hen interessant is.  Klanten ervaren deze gesprekken niet als een verkoopgesprek maar als een prettige, klantgerichte ervaring. Daarmee creëer je een prettige klantbeleving waardoor klanten in veel gevallen graag gebruik maken van u aanbod. Dat zorgt voor een veel hogere outbound conversie!

Wie zijn wij?

Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op. 

Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.

Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!

Gewoon zorgeloos hele goede klantenservice?

Neem contact op, we kijken graag met je mee!

Wellicht ook interessant om te lezen

klantcontact voorkomen door het optimaliseren van bedrijfsprocessen in de klantenservice

Het belang van het voorkomen van klantcontact: een strategische aanpak!

Waarom het sturen op de verkeerde KPI's het omgekeerde effect en klantcontact voorkomen duurzamer is!...
Het Belang van Emailetiquette in Klantenservice: Kwaliteitsnormen Voor Een Professionele Klantbeleving

Het belang van Emailetiquette in klantenservice: kwaliteitsnormen voor een professionele klantbeleving

Emailafhandeling volgens vaste normen voor constante kwaliteit en optimale klantbeleving In een tijdperk waarin digitale...
5 redenen waarom topklantenservice essentieel is voor webshops in 2025

5 redenen waarom topklantenservice essentieel is voor webshops in 2025

Goede klantenservice in de E-commerce. Waarom dat steeds belangrijker wordt De wereld van e-commerce blijft...
De toegevoegde waarde van een klantenservice Quickscan van SpangenbergGroep

Snel zicht op verbeterpotentieel van jouw klantenservice met de klantenservice Quickscan van SpangenbergGroep

De toegevoegde waarde van een klantenservice Quickscan van SpangenbergGroep Een uitstekende klantenservice is tegenwoordig meer...
Hoe technologie de klantbeleving in de zorgsector verbetert

Hoe technologie de klantbeleving in de zorgsector verbetert

Hoe technologie de klantbeleving in de zorgsector verbetert De zorgsector staat voor de uitdaging om...
Waar moet een goede klantenservice aan voldoen? 10 Vereisten Voor goede Klantenservice

Waar moet een goede klantenservice aan voldoen? De 10 vereisten aan een goede klantenservice

Waar moet een goede klantenservice aan voldoen? De 10 vereisten aan een goede klantenservice Het...