We weten allemaal dat Duitsers en Nederlanders van elkaar verschillen. Dat is vooral belangrijk als je als Nederlandse ondernemer ook actief bent in Duitsland. Wij verzorgen voor een aantal Nederlandse bedrijven de Duitstalige klantenservice. Daarin zijn een aantal grote verschillen. De belangrijkste hebben we voor je op een rijtje gezet. Wij hebben overigens veel ervaing met Duitse klantenservice. Zowel voor Duitse bedrijven als voor Nederlandse bedrijven die uit willen breiden naar Duitstalige gebieden!
Je staat je Duitstalige klanten uiteraard in het Duits te woord. Duitsers zijn wel gevoelig voor de taalbeheersing. Je moet je Duitse klanten met native Duits (C1 niveau) te woord staan in de klantenservice. Daar zijn ze erg gevoelig voor. Dat is een verschil met Nederlanders, die accepteren accenten of zelfs Engelstalige ondersteuning wat makkelijker.
In Nederland communiceren we vrij snel informeel, ook in de klantenservice. Er wordt snel gekozen voor je en jij en er wordt wel eens een grapje gemaakt. Duitse klanten hechten meer aan formele en professionele communicatie. Herr en Frau gevolgd door de achternaam is veel gebruikelijker als je of jij. Een belangrijk verschil om rekening mee te houden.
Nederlandse klanten zijn wat vergefelijker als het gaat om het niet precies nakomen van afgesproken tijdslijnen. Als er bijvoorbeeld een bepaalde deadline wordt afgesproken dan hecht een Duitse klant daar sterk aan. Daar moet de klantenservice echt op ingericht zijn.
Duitse klanten verwachten serieus genomen te worden en als het tot een klacht komt verwachten ze daar veel van. Gedetailleerde informatie, snelle terugkoppeling en volledigheid.
uitse klanten hebben wat hogere eisen als het gaat om kwaliteit. Dat geldt dus ook voor de klantenservice. De klantenservice moet gewoon goed op orde zijn. Onduidelijkheid en de zaken niet helemaal op orde hebben is voor Duitse klanten een doorn in het oog.
Duitse klanten hechten veel waarde aan opvolging na de aankoop. Ze verwachten dat u hen informeert over eventuele updates, nieuwe producten of aanbiedingen. Nederlandse klanten zijn ook geïnteresseerd in opvolging, maar kunnen mogelijk iets minder formeel zijn in hun verwachtingen.
Duitse klanten willen graag weten waar ze aan toe zijn. Daarbij is het voor de klantenservice dus belangrijk om te zorgen dat die duidelijkheid geboden wordt. Duidelijkheid over zaken als retourbeleid en openingstijden etc. Duitsers willen graag transparantie.
SpangenbergGroep verzorgt voor allerlei verschillende bedrijven de Duitstalige klantenservice. Dat zijn bijvoorbeeld webshops die in Duitsland actief zijn of internationaal georiënteerde bedrijven. Wij helpen met meertalige, multichannel klantenservice ondersteuning. Zo kunnen onze klanten zorgeloos ondernemen in Duitstalige landen zonder dat ze zich zorgen hoeven maken om de klantenservice. Ook zorgeloos goede klantenservice voor jouw Duitstalige klanten? Neem contact op, dan kijken we samen hoe we dat vorm kunnen geven!
Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op.
Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.
Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!
Neem contact op, we kijken graag met je mee!
SpangenbergGroep.nl
Specialisten in klantcontact
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T: +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
Benieuwd of we jou kunnen helpen met gewoon goed klantcontact? Ook jouw klantenservice uitbesteden? Neem eens contact met ons op!
website verbeteren | website optimaliseren | optimalisatie | analyse | woorank specialist | woorank expert-2 | website maken weert | website maken valkenburg | website maken urmond | website maken tongeren | website maken stein | website maken sittard | website maken roermond | website maken meerssen | website maken margraten | website maken maastricht | website maken limburg | website maken lanaken | website maken heerlen | website maken hasselt | website maken gulpen | website maken geleen | website maken elsloo | website maken eijsden | website maken cadier en keer | website maken born | website maken beek | website laten maken maastricht | website laten bouwen maastricht | webdesigner maastricht | webdesign valkenburg | webdesign sittard | webdesign meerssen | webdesign mestreech | webdesign maastricht | webdesign limburg | webdesign lanaken | webdesign heerlen | webdesign gulpen | webdesign geleen | webdesign eijsden | webdesign bureau maastricht | webdesign beek | webdesign | seo valkenburg | seo utrecht | seo specialist | seo sittard | seo rotterdam | seo meerssen | seo maastricht | seo maastricht | webdesign limburg | seo limburg | seo lanaken | seo heerlen | seo gulpen | seo geleen | seo expert | seo eindhoven | seo eijsden | seo denhaag | seo beek | seo amsterdam | portfolio webdesign en seo optimalisatie | online marketing bureau maastricht | onderhoudwebsite | nieuwe website maastricht | gratis seo rapport | gratis dashboard | google specialist | google partner maastricht | google optimalisatie maastricht | google ads | google adwords maastricht | google adwords | google adverteren | google advertenties|