Blog

Wat is een inbound call?

Geschreven op: 15 juni 2023
SpangenbergGroep.nl. Klantenservice uitbesteden | Klantenservice optimaliseren | Klantcontact verbeteren

Bij Spangenberggroep verzorgen wij de klantenservice voor meerdere bedrijven van klein tot groot. Wij verzorgen onder andere voor deze klanten de zogenaamde inbound calls maar wat is nu een inbound call? Vaktermen zijn vaak standaard en veel gebruikt binnen een bepaalde branche. We leggen je graag uit wij wij binnen de klantenservice branche bedoelen met een inbound call.

Onze definitie van een inbound call:

Een inbound call is een contactmoment dat plaatsvindt op initiatief van de (potentiele) klant. Daaraan staat de behoefte tot contact over een bepaald onderwerp aan de basis. Een call staat traditioneel voor een telefoongesprek maar in ons vakgebied kan dat inmiddels voor allerlei verschillende kanalen staan. Het woord call staat dan niet meer alleen voor het kanaal telefonie. Inbound staat voor inkomend vanuit het oogpunt van de organisatie gezien.

Help, er belt een klant!

Een Inbound call is een contactmoment dat een klant belt met de klantenservice. De klant belt omdat hij vragen heeft over een product. Ze willen meer informatie over een product weten; Een klant heeft een factuur ontvangen en heeft vragen over de hoogte van de factuur; Of een klant belt over foutieve bezorging of een verkeerde bestelling; Het is zelfs mogelijk dat een  klant een klacht heeft. Er zijn meerdere redenen te bedenken waarom iemand contact opneemt met een klantenservice.

Onze medewerkers van de klantenservice weten vooraf niet wat voor een telefoongesprek zij kunnen  verwachten. Ze zijn opgeleid om te anticiperen op elk gesprek, dat doen zijn door goed te luisteren, zich in te leven in de situatie en gevoelens van de klant. Empathie is dus belangrijkom een klant zo goed mogelijk te helpen. We spelen in op de emotie van de klant. We spiegelen een enthousiaste klant en helpen een boze klant door eerst te luisteren en begrip te tonen alvorens het probleem wordt opgelost.

Daarnaast kennen onze medewerkers van Spangenberggroep de bedrijfscultuur, procedures en systemen van onze klanten. Ze zijn opgeleid om het visitekaartje te zijn van onze eigen klanten. Wilt u meer informatie krijgen of Spangenberggroep ook voor u de klantenservice kan verzorgen neem dan contact met ons op!

Wie zijn wij?

Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op. 

Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.

Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!

Gewoon zorgeloos hele goede klantenservice?

Neem contact op, we kijken graag met je mee!

Wellicht ook interessant om te lezen

Het uitbesteden van de klantenservice Voordelen en Nadelen (10!)

Het uitbesteden van de klantenservice Voordelen en Nadelen (10!)

Het uitbesteden van de klantenservice: Voordelen en Nadelen We hebben al best veel geschreven over...
Beste CRM systemen voor MKB bedrijven

CRM software

De Beste CRM-systemen voor MKB bedrijven Kleine en middelgrote bedrijven (KMO's of MKB) staan vaak...
Kanaalstrategie in klantenservice. Channel strategy in customer service

Kanaalsturing in de klantenservice. Van strategie naar praktijk

Kanaalsturing in klantenservice: Effectieve maar klantgerichte aanpak Er zijn steeds meer kanalen waarlangs we contact...
De kunst van het Luisteren: Actief luisteren in klantenservice

De kunst van het Luisteren: Actief luisteren in klantenservice

Luisteren is mogelijk de meest ondergeschikte tool/ skill in de klantenservice! Goede klantenservice wordt een...
Praktijkvoorbeelden van uitstekende klantenservice! Best practices in customer service

Praktijkvoorbeelden van uitstekende klantenservice! Best practices in customer service

Succesverhalen uit de praktijk: Inspirerende voorbeelden van uitstekende klantenservice We hebben het erg vaak over...
Average handle time in Customer service. Wat is AHT en waarom is het belangrijk? +8 tips om je AHT te verlagen

Average handle time in Customer service. Wat is AHT en waarom is het belangrijk? +8 tips om je AHT te verlagen

Average Handle Time in de klantenservice: optimaliseren zonder kwaliteitsverlies Wat is Average Handle Time? Average...