Klantbeleving?

We hebben eerder geschreven over wat dat volgens in inhoudt (lees dat hier).Wat is de ultieme klantbeleving? De ultieme klantbeleving is  niet te realiseren met specifieke eigenschappen van de afgenomen dienst of het afgenomen product.  De ultieme klantbeleving  is de beste ervaing die je als klant kunt hebben bij het afnemen van een product of dienst. De ultieme klantbeleving overtreft jouw verwachtingen in het met name het aankoop, aftersales of service traject.  Een ervaring waarbij jij het gevoel hebt dat je begrepen volledig wordt en de organisatie alles in het werk heeft gezet om jouw ervaing zou prettig mogelijk te maken

Op het moment dat je werkt richting een ultieme klantbeleving kijk je naar alle bedrijfsprocessen en de wijze waarop deze een verbeterd kunnen worden om de klantbeleving steeds verder te verbeteren.

9+ klantbeleving

Een 9+ klantbeleving staat voor de klantbeleving die een klant als 9+ beoordeeld. Hoe vaak beoordeel jij het klant zijn bij een bepaalde organisatie met een 9+? Zelden vermoed ik. Een 9+ klantbeleving staat dan ook symbool voor een unieke ervaring.

Je langdurig onderscheiden met de ultieme klant beleving

Bedrijven waar u al jarenlang klant bent, bent u daar klant omdat ze de goedkoopste zijn? Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk bent u daar al jaren klant omdat u daar goed geholpen wordt, omdat ze u kennen of omdat u ze vertrouwt. Dat geldt ook voor bedrijven waar u zich als nieuwe klant aanmeldt. Kiest u voor degene met de laagste prijs of kiest u voor degene waar u een prettig gesprek gehad heeft en waar u het gevoel had dat ze er voor u zijn. Waarschijnlijk voor de laatste. Een betere klant beleving zorgt ervoor dat uw klanten langer klant blijven en dat u meer klanten krijgt.

Hoe verzorg ik een ultieme klant beleving

Op papier is dat heel simpel: Vraag je klant wat ze willen en regel dat. In de praktijk ligt dat net wat anders. Bedrijfsprocessen zijn vaak ingericht op de interne organisatie. Dat wil zeggen dat het proces niet is ingericht op de wensen en behoeften van uw klant. Een ultieme klant beleving begint wel bij het bekijken van bedrijfsprocessen door de ogen van uw klant. Vervolgens start je bij wat het resultaat van een proces moet zijn en richt je je proces daar vervolgens op in. Het resultaat is vaak verbluffend. Wist u dat een ultieme klant beleving vaak vele malen goedkoper is dan een slechte klant beleving? Daarnaast hoeft het lang niet zo moeilijk te zijn als het lijkt. Begin eens bij de basis: Weet jij wat je klanten exact van jou verwachten? Weet jij vervolgens ook op welke wij ze jij voldoet aan deze verwachtingen? 

De rol van klantenservice bij de ultieme klantbeleving

Als een bedrijf dat aan klantenservice doet zeggen wij natuurlijk: De rol van de klantenservice bij de ultieme klantbeleving is cruciaal. Is een beetje overdreven misschien maar in de basis is de klantenservice voor veel bedrijven wel een maak het of kraak voor je klantbeleving. Een 9+ klantbeleving met een matige klantenservice bestaat niet. Een ultieme klantbeleving met een slecht bereikbare klantenservice evenmin.

Het is een beetje als volgt: Hele goede klantenservice zorgt nog niet voor een ultieme klantbeleving. Maar zonder goede klantenservice is er nooit een ultieme klantbeleving. Goede klantenservice is een voorwaarde voor die 9+ klantbeleving!
 

Wij kunnen helpen met jouw klantbeleving.

Je klantenservice helemaal op orde door te verbeteren of uit te besteden, zicht op wat je klanten van je verwachten en werken aan procesverbeteringen. Dat is waar wij je mee kunnen helpen. 
 

Contact opnemen kun je hier of via onderstaand formulier

Over SpangenbergGroep

Wij kunnen je helpen om ervoor te zorgen dat jouw klantenservice een goede klantenservice is. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op. Je kunt onderstaande formulier gebruiken.

    Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

    Multilangual

    Mehr als acht Sprachen, das ist mehrsprachig!

    Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

    Multichannel

    Wir unterstützen alle relevanten Kanäle.

    Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

    Völlig unbelastet

    Toller Kundenservice von Anfang bis Ende

    Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

    Über 20 Jahre Erfahrung

    Einfach viel Erfahrung mit der (Optimierung des) Kundenkontakts

    Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

    Qualitätspersonal

    Echte Helden arbeiten jeden Tag daran, das Kundenerlebnis zu optimieren.

    Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

    Zusammen erfolgreich

    Langfristige Ausrichtung und ständige Bemühungen um Partnerschaften