Nice to read...

Blog

+31 (0) 85-8884661

interim manager KCC - interim manager klantcontactcentrum

Interim Manager KCC: De sleutel tot een efficiënt klantcontactcentrum

Interim Manager KCC: De sleutel tot een efficiënt klantcontactcentrum Een goed functionerend klantcontactcentrum (KCC) is...
WhatsApp klantenservice: waarom je dit als bedrijf moet aanbieden

WhatsApp klantenservice: waarom je dit als bedrijf wilt/moet aanbieden

WhatsApp klantenservice: Crossplatform contact met jong en oud! In de moderne wereld draait alles om...
Overflow verwijst naar het moment waarop een interne klantenservice het maximale aantal aanvragen heeft bereikt en extra ondersteuning nodig is om wachttijden te beperken en de servicekwaliteit te behouden

Overflow uitbesteden in de klantenservice: de sleutel tot continuïteit en klanttevredenheid

Overflow uitbesteden in de klantenservice: de sleutel tot continuïteit en klanttevredenheid Elk bedrijf krijgt te...
De digitale kloof: hoe klantenservice vijftigplussers kan ondersteunen

De digitale kloof: hoe klantenservice vijftigplussers kan ondersteunen

De digitale kloof: hoe klantenservice vijftigplussers kan ondersteunen Gevoelig....50+.....  Lang niet iedere 50 plusser zal...
Klantenservice uitbesteden waar moet je op letten?

Klantenservice uitbesteden waar moet je op letten?

Klantenservice uitbesteden: waar moet je op letten? Klantenservice is een essentieel onderdeel van elk bedrijf....
Wat is een klacht?

Wat is een klacht? De definitie van een klacht en wat je er als organisatie mee kan/moet?

Wat is een klacht? Een klacht kan worden gedefinieerd als" een uiting van ontevredenheid of...
De kostenaspecten van een interne klantenservice versus klantenservice uitbesteden

De kostenaspecten van een interne klantenservice versus klantenservice uitbesteden

Kosten vergelijken tussen inhuis klantenservice en klantenservice uitbesteden. Appels met peren vergelijken of toch niet?...
Interim manager klantenservice: wanneer en waarom inzetten?

Interim manager klantenservice: wanneer en waarom inzetten?

Interim manager klantenservice: wanneer en waarom inzetten? Het runnen van een efficiente en klantgerichte klantenservice...
Officiële Nederlande/ Franse/ Duitse en Belgische feestdagen om rekening mee te houden voor jouw internationale klantenservice in 2025

Officiële Nederlande/ Franse/ Duitse en Belgische feestdagen om rekening mee te houden voor jouw internationale klantenservice in 2025

Officiële feestdagen en lokale accenten in internationale klantenservice Bij SpangenbergGroep begrijpen we dat internationale bedrijven...
Hoe klantcontact verbeteren?

Hoe verbeter je je klantcontact?

Hoe verbeter je je klantcontact? In een wereld waar klantbeleving steeds belangrijker wordt, is het...
Customer Success. Wat is Customer Succes?

Wat is Customer Success en waarom wordt klantenservice steeds vaker hernoemd naar Customer Success?

Wat is Customer Success en waarom wordt klantenservice steeds vaker hernoemd naar Customer Success? In...
Piekopvang in klantenservice: hoe uitbesteding jouw bedrijf helpt

Piekopvang in klantenservice: hoe uitbesteding jouw bedrijf helpt

Piekopvang in klantenservice: hoe uitbesteding jouw bedrijf helpt Elke organisatie kent momenten van verhoogde druk...
Wat is direct klantcontact?

De toegevoegde waarde van direct klantcontact

Toegevoegde waarde door direct contact met klanten Direct klantcontact is de sleutel tot het opbouwen...
Wat is klantenservice? Definitie + uitleg

Wat is klantenservice? Definitie + uitleg

Wat is klantenservice? In het bedrijfsleven draait alles om klanten. Zonder klanten is er geen...
Klantenservice trends in 2025: Een blik op de toekomst

Klantenservice trends in 2025: Een blik op de toekomst

Klantenservice trends in 2025: een blik op de Toekomst We hebben afgelopen jaar veel blogs...
Klantcontactcentrum gemeente: Het kloppend hart van gemeentelijke dienstverlening

Klantcontactcentrum gemeente: Het kloppend hart van gemeentelijke dienstverlening

Het klantcontactcentrum gemeenten. De dienstverlening in een notendop Een klantcontactcentrum (KCC) gemeente vervult een cruciale...
Klantcase VTech - SpangenbergGroep klantenservice uitbesteden - klantenservice verbeteren

Klantcase: VTech Benelux. Waarom uitbesteden van de klantenservice tot de gewenste resultaten leidde

Klantcase: VTech Benelux  Achtergrond VTech is een bekend speelgoedmerk dat al geruime tijd actief is...
Klantcontactcentrum. Klantcontactcentrum verbeteren. Klantcontactcentrum optimaliseren met SpangenbergGroep

Klantcontactcentrum optimaliseren: hoe verbeter je de klantbeleving en efficiëntie?

Klantcontactcentrum optimaliseren: hoe verbeter je de klantbeleving en efficiëntie? Het optimaliseren van een klantcontactcentrum is...
Hoe ga je als klantenservice om met feestdagen zoals Kerstmis?

Hoe ga je als klantenservice om met feestdagen zoals Kerstmis?

Feestdagen, leuk maar hoe ga je daar mee om in de klantenservice? Feestdagen, zoals Kerstmis,...
klantcontact voorkomen door het optimaliseren van bedrijfsprocessen in de klantenservice

Het belang van het voorkomen van klantcontact: een strategische aanpak!

Waarom het sturen op de verkeerde KPI's het omgekeerde effect en klantcontact voorkomen duurzamer is!...
Het Belang van Emailetiquette in Klantenservice: Kwaliteitsnormen Voor Een Professionele Klantbeleving

Het belang van Emailetiquette in klantenservice: kwaliteitsnormen voor een professionele klantbeleving

Emailafhandeling volgens vaste normen voor constante kwaliteit en optimale klantbeleving In een tijdperk waarin digitale...
Hoe SpangenbergGroep bedrijven kan helpen bij het optimaliseren van klantbeleving, inclusief het gebruik van AI en het uitbesteden van klantenservice

Hoe helpt SpangenbergGroep bij het optimaliseren van klantcontact, AI in klantenservice en het uitbesteden van klantenservice?

Hoe SpangenbergGroep bedrijven kan helpen bij het optimaliseren van klantbeleving, inclusief het gebruik van AI...
klantcontact specialist - SpangenbergGroep specialisten in klantcontact

Klantcontact specialist. De toegevoegde waarde van expertise en ervaring in klantcontact

Klantcontact specialist? Hoe en wat? Klantcontact speelt een cruciale rol in het succes van een...
5 redenen waarom topklantenservice essentieel is voor webshops in 2025

5 redenen waarom topklantenservice essentieel is voor webshops in 2025

Goede klantenservice in de E-commerce. Waarom dat steeds belangrijker wordt De wereld van e-commerce blijft...
De toegevoegde waarde van een klantenservice Quickscan van SpangenbergGroep

Snel zicht op verbeterpotentieel van jouw klantenservice met de klantenservice Quickscan van SpangenbergGroep

De toegevoegde waarde van een klantenservice Quickscan van SpangenbergGroep Een uitstekende klantenservice is tegenwoordig meer...
Hoe technologie de klantbeleving in de zorgsector verbetert

Hoe technologie de klantbeleving in de zorgsector verbetert

Hoe technologie de klantbeleving in de zorgsector verbetert De zorgsector staat voor de uitdaging om...
Waar moet een goede klantenservice aan voldoen? 10 Vereisten Voor goede Klantenservice

Waar moet een goede klantenservice aan voldoen? De 10 vereisten aan een goede klantenservice

Waar moet een goede klantenservice aan voldoen? De 10 vereisten aan een goede klantenservice Het...
Procesoptimalisatie Klantenservice: hoe optimalisatie van processen onnodig contact voorkomt en de klantbeleving verbetert

Procesoptimalisatie Klantenservice: hoe optimalisatie van processen onnodig contact voorkomt en de klantbeleving verbetert

Procesoptimalisatie klantenservice: Enkel voordelen Gestroomlijnde processen in de klantenservice zorgen voor minder onnodig klantcontact (waste),...
Waarom offshore klantenservice uitbesteden naar Suriname vaak niet werkt en waarom lokale partners de betere keuze zijn

Waarom offshore klantenservice uitbesteden naar Suriname vaak niet werkt en waarom lokale partners de betere keuze zijn

Waarom offshore klantenservice uitbesteden naar Suriname vaak niet werkt en waarom lokale partners de betere...
Warm welcome calls: het belang, de toegevoegde waarde en onze rol als SpangenbergGroep

Warm welcome calls: het belang, de toegevoegde waarde en onze rol als SpangenbergGroep

Warm welcome calls: bewezen strategie met langdurig positief effect op de klantbeleving! In een tijd...
Gratis: Handleiding telefoonetiquette. PDF met standaard telefoonetiquette voor klantenservice of KCC

Telefoonetiquette: Het belang van uniformiteit en kwaliteitsnormen in klantenservice of klantcontactcentrum (KCC)

Telefoonetiquette: de basis op orde met duidelijke normen In onze moderne, snelle wereld is telefonisch...
Verbeter je Klantcontact/ klantenservice/ KCC met Gratis Downloads van Spangenberggroep

Verbeter je klantcontact/ Klantenservice/ KCC met gratis downloads van Spangenberggroep

Verbeter je klantcontact met gratis downloads van Spangenberggroep Bij Spangenberggroep geloven we dat klantcontact de...
Facilitair callcenter. Wat is een facilitair callcenter?

Facilitair callcenter: wat is het en wat doet het?

Facilitair callcenter: wat is het en wat doet het? Een facilitair callcenter is een externe...
Inbound Callcenter: Wat is een inbound callcenter en hoe werkt dat? SpangenbergGroep inbound callcenter

Inbound Callcenter: Wat is een inbound callcenter en hoe werkt dat?

Wat is een inbound Callcenter? Een inbound callcenter is een klantenservicecentrum dat voornamelijk inkomende telefoontjes...
Alles waar jouw klantenservice aan moet voldoen om als goede klantenservice gezien te worden

Wat maakt een klantenservice goed? Alles waar jouw klantenservice aan moet voldoen om als goede klantenservice gezien te worden

Wat maakt een klantenservice goed? Alles waar jouw klantenservice aan moet voldoen om als goede...
Klantenservice uitbesteden naar Suriname: waarom het geen verstandige keuze is

Klantenservice uitbesteden naar Suriname: waarom het geen verstandige keuze is

Offshore BPO? Waarom klantenservice uitbesteden in Suriname niet perse een goed idee hoeft te zijn...
De kracht van chatbots in Klantenservice Wanneer en hoe zet je Chatbots in?

De kracht van chatbots in klantenservice: Wanneer en hoe je ze het beste kunt gebruiken?

De kracht van chatbots in klantenservice: Wanneer en hoe zet je chatbots in? In de...
Klantenservice uitbesteden webshop Hoe uw webshop onderscheidend vermogen kan creëren met uitstekende klantenservice

Hoe uw webshop onderscheidend vermogen kan creëren met uitstekende klantenservice

Hoe uw webshop onderscheidend vermogen kan creëren met uitstekende klantenservice In de concurrerende wereld van...
Samenwerking is sleutel tot groei en succes

Samenwerking is sleutel tot groei en succes

Onlangs verschenen we samen met onze partner Jasper Witte van Leaddesk in het Customer first...
Ontdek hoe klantenservice uitbesteden je kosten drastisch kan verlagen! Is uitbesteden goedkoper?

Is uitbesteden goedkoper? Lees hier waarom dat vaak wel het geval is

Uitbesteden klinkt vaak als de duurdere optie, in de praktijk blijkt dat niet het geval!...
8 manieren om kosten te besparen op klantenservice zonder de kwaliteit te verlagen

8 manieren om kosten te besparen op klantenservice zonder de kwaliteit te verlagen! Besparen op klantenservice

Kosten besparen klantenservice? 8 manieren om kosten te besparen op klantenservice zonder de kwaliteit te...
Signs to consider Customer service outsourcing. 5 Signalen dat je klantenservice moet uitbesteden

5 Signalen dat je klantenservice moet uitbesteden

Wanneer is uitbesteden aan de orde? 5 Signalen dat je klantenservice moet uitbesteden Bij SpangenbergGroep...
Hoe Klantenservice Opzetten: Een Stapsgewijze Gids door SpangenbergGroep Een goed georganiseerde klantenservice is essentieel voor het succes van elk bedrijf. In deze blog bespreken we acht belangrijke stappen om een effectieve klantenservice op te zetten, inclusief de optie om uw klantenservice uit te besteden. Hieronder vindt u de acht stappen die we in detail zullen uitwerken: Definieer Uw Klantenservice Doelen Kies de Juiste Kanalen Stel Een Deskundig Klantenservice Team Samen Implementeer De Juiste Technologie Creëer Duidelijke Richtlijnen en Processen Meet en Analyseer de Prestaties Overweeg Het Uitbesteden van Uw Klantenservice Blijf Flexibel en Pas U Aan

Hoe klantenservice opzetten: Een stapsgewijze gids door SpangenbergGroep. Hoe zet je klantenservice op?

Hoe klantenservice opzetten? Deze 8 stappen helpen je daar mee! Een goed georganiseerde klantenservice is...
Klantenservice verbeteren? Betere service én lagere kosten met de klantenservice experts van SpangenbergGroep

Hoe verbeter je de klantenservice? Een uitgebreide gids op basis van 25 jaar ervaring in klantenservice

Hoe verbeter je de klantenservice? Een uitgebreide gids Klantenservice is vaak het eerste en meest...
De toekomst van klantenservice: Kanaalvoorkeuren. Wat willen klanten en wat betekent dat voor jou als bedrijf?

De toekomst van klantenservice: Kanaalvoorkeuren. Wat willen klanten en wat betekent dat voor jou als bedrijf?

Meer kanalen, meer mogelijkheden. Maar wat wil de klant nou eigenlijk, wat zijn de kanaalvoorkeuren?...
The Pitfalls of Offshore Outsourcing for Customer Service: Why Lower Costs Are Not Always the Best Choice

De valkuilen van offshore outsourcing van klantenservice: Waarom lagere kosten niet altijd de beste keuze zijn

Offshore outsourcing van de klantenservice, goed idee of niet? In de afgelopen decennia is offshore...
Study: De impact van klachtafhandeling op tevredenheid!

Study: De impact van klachtafhandeling op tevredenheid!

We kwamen een interessante studie tegen, de belangrijkste punten uit deze studie hebben we voor...
De 10 kernbegrippen die elke klantenservice professional moet kennen. Klantenservice kernbegrippen

De 10 kernbegrippen die elke klantenservice professional moet kennen

Ben jij bezig met klantenservice? Deze begrippen moet je in ieder geval kennen! Bij SpangenbergGroep...
Wat is het Belang van (Goede) Klantenservice?

Wat is het Belang van (Goede) Klantenservice?

Wat is het belang van (goede) klantenservice? In het kort: Het belang van klantenservice is...
Het uitbesteden van de klantenservice Voordelen en Nadelen (10!)

Het uitbesteden van de klantenservice Voordelen en Nadelen (10!)

Het uitbesteden van de klantenservice: Voordelen en Nadelen We hebben al best veel geschreven over...
Beste CRM systemen voor MKB bedrijven

CRM software

De Beste CRM-systemen voor MKB bedrijven Kleine en middelgrote bedrijven (KMO's of MKB) staan vaak...
Kanaalstrategie in klantenservice. Channel strategy in customer service

Kanaalsturing in de klantenservice. Van strategie naar praktijk + Gratis kanaalstrategie docment download

Kanaalsturing in klantenservice: Effectieve maar klantgerichte aanpak Er zijn steeds meer kanalen waarlangs we contact...
De kunst van het Luisteren: Actief luisteren in klantenservice

De kunst van het Luisteren: Actief luisteren in klantenservice

Luisteren is mogelijk de meest ondergeschikte tool/ skill in de klantenservice! Goede klantenservice wordt een...
Praktijkvoorbeelden van uitstekende klantenservice! Best practices in customer service

Praktijkvoorbeelden van uitstekende klantenservice! Best practices in customer service

Succesverhalen uit de praktijk: Inspirerende voorbeelden van uitstekende klantenservice We hebben het erg vaak over...
Average handle time in Customer service. Wat is AHT en waarom is het belangrijk? +8 tips om je AHT te verlagen

Average handle time in Customer service. Wat is AHT en waarom is het belangrijk? +8 tips om je AHT te verlagen

Average Handle Time in de klantenservice: optimaliseren zonder kwaliteitsverlies Wat is Average Handle Time? Average...
Forecast in de klantenservice: Alle vragen over forecast klantenservice beantwoordt!

Forecast in de klantenservice: Antwoord op al jouw vragen over forecast klantenservice!

Wat is een Forecast klantenservice? Een forecast, ook wel een voorspelling genoemd, is een schatting...
De Belangrijkste KPI's in Klantenservice:

De Belangrijkste KPI’s in Klantenservice. Wat zijn KPI’s en waarom zijn ze belangrijk?

KPI's in klantenservice: Cijfers als basis voor inzicht en verbeteringen In de klantenservice business is...
Waarom klantenservice uitbesteden in de zomer?

Waarom klantenservice uitbesteden in de zomer?

Waarom klantenservice uitbesteden in de zomer? De zomerperiode brengt unieke uitdagingen met zich mee voor...
First time fix: What is it and how do you improve it? +10 tips!

First time fix: What is it and how do you improve it? +10 tips!

What is First Time Fix (FTF)? A Definition First Time Fix (FTF), also known as...
The Importance of Good Telephone Reachability for SMEs?

The importance of good telephone accessibility for SMEs: Why outsourcing is a smart solution

The importance of good telephone accessibility for SMEs SMEs, the engine of the...
Customer service outsourcing webshop: The importance of good customer service for webshops and why outsourcing is the key to success

Customer service outsourcing webshop: The importance of good customer service for webshops and why outsourcing is the key to success

Customer service outsourcing webshop: The importance of good customer service for webshops and why outsourcing is the key...
Outsource customer service or do it yourself? The advantages and disadvantages of outsourcing customer service or doing it yourself.

Outsource customer service or do it yourself? The advantages and disadvantages of outsourcing customer service or doing it yourself.

Outsource customer service or do it yourself? We all know that customer service is an important part of...
Flexible shell in customer service. Optimising customer service with flexibility when needed

The power of flexible shell in customer service: Optimising the flexible shell

The power of flexible envelope in customer service: Optimising flexible envelope Eem (external)...
Deepdive: The Psychology of Customer Satisfaction. What psychological aspects play a role in customer satisfaction?

Deepdive: The Psychology of Customer Satisfaction. What psychological aspects play a role in customer satisfaction?

Deepdive: The Psychology of Customer Satisfaction. What psychological aspects play a role in customer satisfaction? Customer satisfaction is...
Download Free: Customer contact strategy example

Download free customer contact strategy sample PDF

Download free customer contact strategy sample PDF By popular demand, we have written a basic customer contact strategy. To...
Training customer service staff

Customer service staff training: The importance of continuous training and development of customer service employees

Customer service staff training: The importance of continuous training and development of customer service employees In today's competitive...
The relationship between customer satisfaction and employee satisfaction.

The relationship between customer satisfaction and employee satisfaction. Why the 1 reinforces the other

The relationship between customer satisfaction and employee satisfaction. Why the 1 reinforces the other In the world...
Why quantitative reports are indispensable in customer service?

Why quantitative reporting is indispensable in customer service? Drive and improve based on figures

Why quantitative reporting is indispensable in customer service? Drive and improve based on numbers
What is blended customer service outsourcing

Customer service outsourcing: What is blended customer service outsourcing?

What is blended customer service outsourcing? To start with our definition of blended customer service support:...
The Psychological impact of poor customer service

The Psychological impact of poor customer service

The Psychological impact of poor customer service We often talk about customer service and have both...
Dedicated customer service support

Customer service outsourcing: What is dedicated customer service outsourcing?

What is dedicated customer service support? To start with our definition of dedicated customer service support:...
How do you set up good customer service?

How do you set up good customer service?

How do you set up good customer service? Discover the Benefits of Outsourcing Setting up a...

Why invest in your customer service? 5 investments that deliver more than they cost

Why investing in your customer service will lead to cost reductions In many customer service environments, there is still...
The psychology of expectation management in customer service

The psychology of expectation management in customer service

Psychology: Managing Expectations in Customer Relationships (expectation management) In the world of customer relationships, one...
Optimise availability of information and knowledge with AI Chatbots

Optimise availability of information and knowledge with AI

AI tools as an internal knowledge base? In customer service environments, having the right...
external advisor

5 benefits of an external consultant

The real advantage of an external consultant: A fresh and experienced view without blind spots
Typical Dutch customer service

What do Dutch people expect from customer service? Typical Dutch customer service expectations

Typical Dutch customer service expectations We have written some blogs on the differences between customer service in...
Customer feedback loop

The Importance of Customer Feedback and how to do it?

The importance of customer feedback? But why? Customer feedback is important for any type. Your customers ask...
Peaks and troughs in customer service

How do you deal with Peaks and Troughs in customer service?

Peaks and troughs in customer service? Balance in Customer Service: How to deal with...

Customer service trends of 2023: What can we learn for the future?

Customer service trends of 2023: What can we learn for the future? It seems like we are...

Chatbots and AI in Customer Service

Chatbots and AI in Customer Service In the rapidly changing world of customer service, chatbots have...
International Customer Service: 4 Challenges and Solutions

International Customer Service: 4 Challenges and Solutions

International Customer Service: 4 Challenges and Solutions Growing internationally is the ambition of many entrepreneurs and...
SpangenbergGroup improve customer service | outsource customer service

Why customer centricity is not obsolete.

The Indispensability of Customer Focus: Why 'Putting Customer First' Is Far from Obsolete In an era...
SpangenbergGroup is PCI certified

SpangenbergGroup achieves PCI DDS Certification

SpangenbergGroup has successfully passed the PCI DSS certification test. We meet everything international requirements
What does customer service outsourcing cost? All customer service outsourcing costs transparent!

What does customer service outsourcing cost? All customer service outsourcing costs transparent!

Wat kost uitbesteden? Alle klantenservice uitbesteden kosten inzichtelijk! Het uitbesteden van de klantenservice is vaak...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer Service in the E-commerce Sector: The Secret Behind Successful Online Stores

The e-commerce sector has grown exponentially in recent years, revolutionising how...
How customer service outsourcing works

Customer Service Outsourcing: How does outsourcing work?

Customer Service Outsourcing: So how does customer service outsourcing actually work? With outsourcing customer...
SpangenbergGroup.co.uk Customer service outsourcing and customer service improvement

The 10 most common customer service mistakes? Read what often goes wrong here.

The 10 most common customer service mistakes? Find out what often goes wrong here....

Customer service quick-wins! Quick improvement with these 6 Quickwins

Customer service quick-wins! Fast improvement with these 6 Quickwins Customer service quick-wins, we'll help you with 6...

Optimising customer service waiting times: How to avoid frustration? +5 tips!

Waiting times are one of the most frustrating aspects of telephone customer service. Customers usually have little...
Klantenservice wachttijden optimaliseren: Hoe voorkom je frustratie? SpangenbergGroep.nl klantenservice uitbesteden en klantenservice verbeteren

Optimising customer service waiting times: How to avoid frustration? +5 tips!

Customer service waiting times are one of the most frustrating aspects of telephone customer service. Customers usually have...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Outsourcing: The solution to customer service staff shortages

Many companies are facing a growing problem: staff shortages. Finding qualified staff can...
5 Effective Tips for Dealing with Angry Customers

5 Effective Tips for Dealing with Angry Customers

5 Effective Tips for Dealing with Angry Customers In customer service, we unfortunately have...
10 Klantenservice verbeter tips. 10 klantenservice verbeteren tips

10 Tips voor een Betere Klantenservice! Klantenservice verbeteren tips op rij.

10 Klantenservice Verbeter Tips: Maak Je Klantinteracties Onvergetelijk Wil je jouw klantenservice naar een hoger...
The 8 biggest customer service differences between French and Dutch customers!

The 8 biggest customer service differences between French and Dutch customers!

The 8 biggest customer service differences between French and Dutch customers! In an increasingly...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Improve customer experience? Read here why you might want to

Improve customer experience? What is customer experience: In short, customer experience stands...
De 7 grootste verschillen tussen Nederlandse en Duitse klanten voor de klantenservice! The 7 Biggest Differences Between Dutch and German Customers for Customer Service!

The 7 biggest customer service differences between Dutch and German customers!

De 7 grootste verschillen tussen Nederlandse en Duitse klantenservice en klanten in het algemeen? We...

7 links between Customer Experience and Customer Service

7 Links between Customer Experience and Customer Service We have written many blogs on customer service and customer experience....
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

7 Effective customer service strategies for improving customer service in your business

7 Effective customer service strategies for improving customer service in your business Customer service... Many have...
Klantenservice uitbesteden - Klantenservice verbeteren. SpangenbergGroep

6 traits of good customer service department!

A good customer service department has these 6 traits! What characteristics does a good customer service department have?...
8 skills of a good customer service representative

8 skills for a good customer service representative

A good customer service representative has at least these skills! There are a lot of people working in the Netherlands...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Outsourcing globally the norm! 62% outsources!

Majority of companies do it! 62% of companies (partially) outsource customer service....
Slechte klantenservice. Poor customer service

Poor customer service: 7 consequences of poor customer service

Bad customer service... We all have to deal with it from time to time. Bad customer service... But what...
SpangenbergGroup.co.uk Customer service outsourcing and customer service improvement

Customer service outsourcing Pitfalls: 6 pitfalls to avoid!

We now have over 20 years of experience performing customer service work for external...
Why outsource customer service

Why outsource customer service? Read why you should outsource customer service here!

Why outsource customer service? Outsourcing customer service generally creates synergy effects that allow...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer service marketing: customer service as a marketing tool

Customer service is not part of the traditional marketing mix. The question is at all in...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

All about multichannel customer service + 4 free tips!

Multichannel customer service, what exactly does that mean? In customer service, we often talk about...
wat is inbound klantenservice? Wat is een inbound call?

Wat is een inbound call en wat is inbound klantenservice?

Inbound call en inbound klantenservice: de sleutel tot succesvolle klantinteracties Inbound call en inbound klantenservice...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Completely unburdened? A brief explanation of what we mean by that!

We believe in the value of high-quality customer contact. Customer contact that adds value to...
Outsource customer service for SME, Webshop or start-up? Outsource customer service even for low volumes!

Outsource customer service for SME, Webshop or start-up? Outsource customer service even for low volumes!

Outsource customer service for SME, Webshop or start-up? Outsource customer service even at low volumes! Earlier, we wrote about...
SpangenbergGroup the specialist in customer service improvement and customer service outsourcing

More than 20 years of experience? What good does that do us?

Over 20 years of experience? A brief explanation of what we mean by that: Just that...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Successful together? What do we mean by that?

We are a family business with a long-term focus. Not on successes or...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Improve customer contact

Customer service outsourcing benefits at a glance!

Customer service outsourcing benefits! In this blog on Customer service outsourcing: The benefits, we discuss...
wat is een klantcontactstrategie en waarom is een klantcontactstrategie belangrijk? Download de handleiding klantcontactstrategie op www.spangenberggroep.nl

Wat is een klantcontactstrategie en waarom is dat belangrijk? Definitie, uitleg en voorbeelden!

Wat is een klantcontactstrategie? Een klantcontactstrategie is een cruciaal onderdeel van de algemene bedrijfsstrategie. Wij...
What is customer-friendliness? our definition of customer-friendliness

Wat is klantvriendelijkheid? Hier Alles over klantvriendelijkheid! + Gratis factsheet

What is customer-friendliness? To start with the definition of customer-friendliness: Customer-friendliness refers to taking into account...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

The ultimate customer experience. What is that and how do you achieve it?

Ultimate customer experience? We have previously written about what customer experience is. What is the ultimate customer experience?...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer Contact Centre (CCC): What is it and why is it an important department

Het Klanten contact centrum KCC Een Klanten Contact Centrum (KCC) is een cruciaal onderdeel van...
Klantcontactcentrum. Klantcontactcentrum verbeteren. Klantcontactcentrum optimaliseren met SpangenbergGroep

Klantcontactcentrum? Wat is het en wat doet het? Lees alles over het klantcontactcentrum

Het Klantcontactcentrum: De centrale schakel tussen organisatie/instelling en klant/ burger Een klantcontactcentrum is het kloppend...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Interview online retailer: Customer service as a valuable marketing tool

Customer service as a valuable marketing tool Customer contact is still generally seen too much as a...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Up to 25% outbound conversion with outbound service!

We do ongoing outbound service calls for several web shops and mail order companies. Did you know that with...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer feedback, what is it and what can you do with it?

Customer feedback What is it, what can you do with it and how do you set up an ongoing edge feedback...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer satisfaction how and what: measuring customer satisfaction

Customer satisfaction how and what: measuring customer satisfaction We know what customer satisfaction is. Now the question is...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer satisfaction how and what: Customer satisfaction improvement tips (9x)

Customer satisfaction improvement tips We have listed 9 simple customer satisfaction improvement tips for you....
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer satisfaction how and what: Improving customer satisfaction!

Customer satisfaction how and what: improving customer satisfaction? Many organisations want to do something with customer satisfaction but know...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer satisfaction how and what: What is customer satisfaction?

Customer satisfaction is an important issue in many organisations and institutions. But what is customer satisfaction really...
5 Customer experience tips for less customer contact and better customer experience!

5 customer experience tips for less customer contact and better customer experience!

5 customer experience tips for less customer contact and better customer experience! We do a lot of customer surveys. Every time it turns out...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

How outbound calling does work?

How outbound calling does work? Higher conversion through service instead of sales Call centres and...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Poor accessibility is more expensive than you might think

Poor accessibility, what does it cost? The importance of good accessibility is well known. But what does it cost...
Why does good customer experience start with good customer contact? Why does good customer experience start with good customer contact?

Waarom klantbeleving begint bij goed klantcontact? Klantbeleving én klantcontact als onderscheidende factor

Waarom klantbeleving begint bij goed klantcontact Het lijkt de nieuwe heilige graal in de marketing:...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Call to action: where online and offline come together

Call to action: where online and offline come together Most online trends are set...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Shooting with focus; How inbound and outbound lead generation come together effectively

Shooting with focus; How inbound and outbound lead generation come together effectively Virtually every organisation...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Adjusting opening hours: Why match opening hours to customers' needs

Changing opening hours: 5 reasons to make sure you are accessible to your customers, right...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Webshop accessibility? Here's what you need to know about reachability

Webshop? This is what you need to know about webshop reachability and your webshop customer service It...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

All about customer focus: What does customer focus deliver?

What does customer-centric work deliver? "And what does that cost?"... a good question. Yet can...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

All about customer focus: Practical Customer Focus! Customer focus in practice

All about customer centricity: Practical customer centricity. Putting the customer first, the customer is king, the customer...
SpangenbergGroup.co.uk Customer service outsourcing and customer service improvement

All about customer focus: The importance of Customer Focus?

The Importance of Customer Centricity So why is it important? What is the importance of customer centricity?....
What is customer centricity. Our definition of customer centricity

All about customer focus: What is customer focus?

What is customer centricity? Our definition of customer centricity: Customer centricity is the extent to which an organisation meets the...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Customer acquisition tips: 6 tips to successfully acquire clients yourself

Customer acquisition tips! Every business struggles at times with bringing in new customers....
improving customer-friendliness tips

Improve customer-friendliness tips? These 8 tips will help you get started right away

8 tips to easily improve your customer-friendliness Customer-friendliness is important. Earlier, we wrote a...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Retaining customers? Read how to do it here!

Retaining customers? Read how to do it here! Marketing lesson 1: retaining customers is many...
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Improving customer contact: Why and how?

Improving customer contact? Why you should and how to get started. Every organisation gets...
What is customer experience. The definition of customer experience

What is customer experience? The definition of customer experience and why it matters!

Wat is klantbeleving? De definitie van klantbeleving: Wat is klantbeleving?  Laten we beginnen met onze...
The importance of good reachability? 7 reasons to make sure you offer good reachability when your customers want it.

The importance of good accessibility

The importance of good accessibility? 7 reasons to make sure you offer good accessibility
SpangenbergGroup.co.uk. Outsource customer service | Optimise customer service | Improve customer contact

Why do my customers call so often?

Why do my customers call so often? 5 tips to reduce your call traffic AND increase your...