Er zijn steeds meer kanalen waarlangs we contact met elkaar hebben. Dat heeft ook zijn impact op de klantenservice. Of het nu via telefoon, e-mail, live chat, sociale media of andere platforms is, de opties zijn eindeloos. Dit biedt zowel kansen als uitdagingen voor klantenserviceafdelingen. Een van de belangrijkste strategieën om deze diverse communicatiestromen te beheren is kanaalsturing. In deze blog verkennen we wat kanaalsturing is, waarom het belangrijk is en hoe bedrijven het effectief kunnen implementeren om de klanttevredenheid te verhogen. We hebben een mooie strategische handleiding geschreven die je gratis kunt aanvragen. Die vind je hier!
Kanaalsturing, ook wel kanaalbeheer genoemd, verwijst naar de strategieën en processen die bedrijven gebruiken om klanten te begeleiden naar de meest geschikte communicatiekanalen voor hun vragen en problemen. Het doel is om de efficiëntie te verhogen, de kosten te verlagen en de klanttevredenheid te verbeteren door ervoor te zorgen dat klanten snel en effectief geholpen worden via het juiste kanaal. Daarbij wegen zowel interne belangen zoals kosten en mogelijkheden een rol als extrene belangen zoals klantbeleving.
Soms kunnen kleine aanpassingen verassende effecten hebben. Zo hebben wij voor een klant het contactformulier versimpeld. Veel klanten vonden dat formulier te lastig en namen dus telefonisch contact op. Zoals eerder beschreven is telefonie duurder en minder vergefelijk in termen van responstijd. Na de aanpassingen in het reactie formulier op de website naar het percentage klanten dat het formulier gebruikte ten opzichte van het percentage klanten dat belde significant toe.
Kanaalsturing is een cruciaal onderdeel van moderne klantenservice. Door klanten naar het juiste kanaal te leiden, kunnen bedrijven de efficiëntie verhogen, kosten verlagen en de klanttevredenheid verbeteren. Het vereist een strategische aanpak en voortdurende evaluatie om effectief te zijn. Door te begrijpen welke kanalen het beste werken voor verschillende soorten vragen en klantbehoeften, kunnen bedrijven een naadloze en bevredigende klantenservice-ervaring bieden.
Somos SpangenbergGroup Y podemos ayudarle a hacer de su servicio de atención al cliente un buen servicio al cliente hacer. Sólo un buen servicio de atención al cliente en el que lo básico esté en orden. Donde los contactos con el cliente añaden valor a la experiencia del cliente. Le desahogamos en el área que se nos da bien (atención al cliente) para que puedas concentrarte sin preocupaciones en lo que se te da bien. ¿Te parece bien? Ponte en contacto con nosotros.
Con más de 25 años de experiencia en optimizar el contacto con el cliente y experiencia del cliente SpangenbergGroup puede ayudarle. En optimizar el servicio al cliente o externalizar? Utilice el formulario o consulte nuestra página de contacto.
También con otras preguntas sobre contacto con el cliente y atención al cliente siempre puede póngase en contacto con ¡con nosotros!
Póngase en contacto con nosotros, ¡nos encantaría comprobarlo con usted!
SpangenbergGroup.es
Especialistas en contacto con el cliente
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T: +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
¿Se pregunta si podemos ayudarle simplemente con un buen contacto con el cliente? También su externalizar el servicio de atención al cliente? Tome póngase en contacto con ¡con nosotros!