Ultieme klant beleving?
We hebben eerder geschreven over wat dat volgens in inhoudt (lees dat hier).Wat is de ultieme klantbeleving? De ultieme klantbeleving is niet te realiseren met specifieke eigenschappen van de afgenomen dienst of het afgenomen product. De ultieme klantbeleving is de beste ervaing die je als klant kunt hebben bij het afnemen van een product of dienst. De ultieme klantbeleving overtreft jouw verwachtingen in het met name het aankoop, aftersales of service traject. Een ervaring waarbij jij het gevoel hebt dat je begrepen volledig wordt en de organisatie alles in het werk heeft gezet om jouw ervaing zou prettig mogelijk te maken
Op het moment dat je werkt richting een ultieme klantbeleving kijk je naar alle bedrijfsprocessen en de wijze waarop deze een verbeterd kunnen worden om de klantbeleving steeds verder te verbeteren.
Is de Ultieme klant beleving een 9+ klantbeleving?
Een 9+ klantbeleving staat voor de klantbeleving die een klant als 9+ beoordeeld. Hoe vaak beoordeel jij het klant zijn bij een bepaalde organisatie met een 9+? Zelden vermoed ik. Een 9+ klantbeleving staat dan ook symbool voor een unieke ervaring.
Je langdurig onderscheiden met de ultieme klantbeleving
Bedrijven waar u al jarenlang klant bent, bent u daar klant omdat ze de goedkoopste zijn? Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk bent u daar al jaren klant omdat u daar goed geholpen wordt, omdat ze u kennen of omdat u ze vertrouwt. Dat geldt ook voor bedrijven waar u zich als nieuwe klant aanmeldt. Kiest u voor degene met de laagste prijs of kiest u voor degene waar u een prettig gesprek gehad heeft en waar u het gevoel had dat ze er voor u zijn. Waarschijnlijk voor de laatste. Een betere klant beleving zorgt ervoor dat uw klanten langer klant blijven en dat u meer klanten krijgt.
Hoe verzorg ik een ultieme klant beleving
Op papier is dat heel simpel: Vraag je klant wat ze willen en regel dat. In de praktijk ligt dat net wat anders. Bedrijfsprocessen zijn vaak ingericht op de interne organisatie. Dat wil zeggen dat het proces niet is ingericht op de wensen en behoeften van uw klant. Een ultieme klant beleving begint wel bij het bekijken van bedrijfsprocessen door de ogen van uw klant. Vervolgens start je bij wat het resultaat van een proces moet zijn en richt je je proces daar vervolgens op in. Het resultaat is vaak verbluffend. Wist u dat een ultieme klant beleving vaak vele malen goedkoper is dan een slechte klant beleving? Daarnaast hoeft het lang niet zo moeilijk te zijn als het lijkt. Begin eens bij de basis: Weet jij wat je klanten exact van jou verwachten? Weet jij vervolgens ook op welke wij ze jij voldoet aan deze verwachtingen?
De rol van klantenservice bij de ultieme klantbeleving
Als een bedrijf dat aan klantenservice doet zeggen wij natuurlijk: De rol van de klantenservice bij de ultieme klantbeleving is cruciaal. Is een beetje overdreven misschien maar in de basis is de klantenservice voor veel bedrijven wel een maak het of kraak voor je klantbeleving. Een 9+ klantbeleving met een matige klantenservice bestaat niet. Een ultieme klantbeleving met een slecht bereikbare klantenservice evenmin.
Het is een beetje als volgt: Hele goede klantenservice zorgt nog niet voor een ultieme klantbeleving. Maar zonder goede klantenservice is er nooit een ultieme klantbeleving. Goede klantenservice is een voorwaarde voor die 9+ klantbeleving!
Wij kunnen helpen met jouw klantbeleving.
Contact opnemen kun je ici of via onderstaand formulier
À propos de SpangenbergGroup
Nous pouvons vous aider à faire en sorte que votre service à la clientèle soit un bon service à la clientèle. Un bon service à la clientèle, où les principes de base sont respectés. Où les contacts avec les clients ajoutent de la valeur à l'expérience client. Nous vous soulageons de vos soucis dans les domaines où nous sommes bons (service clientèle) afin que vous puissiez vous concentrer sans souci sur ce que vous savez faire. Cela vous convient ? Prenez contact avec nous. Vous pouvez utiliser le formulaire ci-dessous.

Multilangue
Plus de huit langues, c'est ça le multilinguisme !

Multicanal
Nous soutenons tous les canaux pertinents.

Totalement déchargé
Un excellent service à la clientèle du début à la fin

Plus de 20 ans d'expérience
Une grande expérience en matière de contact avec les clients (optimisation)

Personnel de qualité
De véritables héros travaillent chaque jour pour optimiser l'expérience des clients.

Réussir ensemble
Se concentrer sur le long terme et travailler constamment sur des partenariats