About us

Uw klant centraal stellen? 

We horen het vaak: “Wij stellen de klant centraal”. Is het centraal stellen van de klant niet achterhaald of is het juist helemaal van deze tijd? Om die vraag te kunnen beantwoorden moeten we eerst duidelijk hebben wat het nou precies is. 

 

Wat is de klant centraal? De klant centraal stellen is het inrichten van je organisatie, communicatie, bedrijfsprocessen en je producten en/of diensten op basis van de klantbehoeften. Het kennen van je klant en van diens behoefte is dus voorwaarde om de klant ook daadwerkelijk centraal te stellen.

 

Waarom dat absoluut niet achterhaald is…


Het centraal stellen van je klantbehoefte is helemaal niet achterhaald omdat het in de basis nog steeds neer komt op: 
, en . Allemaal begrippen die eigenlijk neerkomen op je klant en de klantbehoefte centraal stellen. De meest succesvolle bedrijven kennen hun klant en de klantbehoefte en zijn in staat hier op in te spelen. We zien steeds meer aandacht voor begrippen als Customer experience, customer Journey en klantbeleving. Feitelijk komen die allemaal neer op hetzelfde: de klant centraal stellen.

.

 

Wat levert het centraal stellen van je klanten op?

Het centraal stellen van de klant gaat over het zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van de klant. Op het moment dat je als organisatie goed weet om te gaan met de klantbehoefte levert dat het volgende op:

  • Hogere klanttevredenheid: uw klanten zullen tevredener zijn omdat uw dienstverlening beter aansluit bij hun wensen en behoeften.
  • Lagere kosten: uw klantenbehoefte staat centraal dus u zult beduidend minder vragen en of klachten krijgen
  • Betere concurrentie positie: klanten die tevreden zijn gaan minder snel naar de concurrent
  • Meer omzet/marge: Bestaande klanten gaan minder snel weg en kopen meer en het werven van nieuwe klanten wordt makkelijker.
  • Hogere medewerker tevredenheid: Als uw klanten tevredener zijn en minder zijn uw medewerkers dat vaak ook!
Echt aan de slag met de je klanten centraal stellen?

Uw klant écht centraal stellen?

Wij hebben jarenlange ervaring met het bepalen van en vervolgens inspelen op de klantbehoefte. Wij helpen u graag met het inventariseren en vervolgens inspelen op de behoefte van uw klanten. Het maakt daarbij niet uit of u een loodgieter met 50 klanten of een multinational met 2 miljoen internationale klanten bent. Onze ervaring is breed en wat wij doen is het vertalen van klantenfeedback naar handson advies. Daarbij helpen wij maar al te graag met het vervolgens doorvoeren van verbeteringen. Wij helpen u met het echt centraal stellen van uw klanten.

 

Het écht centraal stellen van de klant is lastig. Daarvoor kan het helpen door een expert op het gebied van klantcontact en klantbeleving met u mee te laten kijken. Met een frisse blik en veel ervaring kan het vaak versassend eenvoudig zijn de klant centraal te stellen.

Het belang van een goede service

Klanten kopen steeds minder alleen een product of een dienst. De beleving die ze daarbij hebben is vaak steeds belangrijker. Waarom bent u al jaren klant bij dezelfde verzekeringsmaatschappij? Bieden ze u iets dat geen ander biedt? Zijn ze de goedkoopste? Waarschijnlijk bent u al jaren klant omdat die keer dat u schade had ze u goed geholpen hebben. Of die keer dat u ze belde over uw polis u vriendelijk en professioneel te woord werd gestaan en u zich als klant serieus genomen en gewaardeerd voelde.
.
Dat is precies waarom een goede klantenservice belangrijk is. Het persoonlijk contact dat daar plaatsvindt maakt of breekt de klantbeleving en daarmee de relatie met je klant. Je product of dienst kan nog zo goed zijn, als je service niet aansluit bij wat je klanten willen zul je altijd kansen missen. Uw klantenservice verbeteren is daarom een doorlopend proces.

 

Wist je dat het uitbesteden van je klantenservice een aantal grote voordelen heeft? Lees dat hier.

Multilangual

Meer dan acht talen zodat wij jouw internationale groeiambities kunnen faciliteren.

Multichannel

Wij onder steunen alle relevante kanalen.

Volledig ontzorgd

Van begin tot eind goed verzorgde klantenservice

Ruim 20 jaar ervaring

Gewoon heel veel ervaring met (het optimaliseren van) klantcontact

Kwalitatief personeel

Echte helden werken iedere dag aan een optimale klantbeleving.

Samen succesvol

Focus op de lange termijn en constant werken aan partnerships