Klantbeleving Optimaliseren

Positieve 9+ klantbeleving

Klantbeleving optimaliseren

Eerst even onze eigen en veel gekopieerde definitie van klantbeleving:

Klantbeleving is de ervaring die een (potentiële) klant heeft bij afname of gebruik van producten of diensten van een organisatie. Centraal bij klantbeleving staan de contactmomenten die de afnemer heeft met de organisatie waarbij hij een product of dienst afneemt. 

Een uitgebreidere blog over wat klantbeleving is lees je hier en waarom dat start met goed klantcontact lees je hier.

Klantbeleving zorgt voor onderscheidend vermogen.  Klantbeleving optimaliseren levert een hogere klanttevredenheid op en als je het goed doet ook gestroomlijnde klantgerichte bedrijfsprocessen. SpangenbergGroep kan je helpen!

SpangenbergGroep.nl. Klantenservice uitbesteden | Klantenservice optimaliseren | Klantcontact verbeteren

Hoe de klantbeleving optimaliseren?

Gestroomlijnde processen = betere klantbeleving Het belang van een positieve beleving bij het afnemen van producten/diensten is evident. Het optimaliseren van de klantbeleving is nog best een klus. Klantbeleving optimaliseren begint bij het in kaart brengen van de wijze waarop de klanten het “klant zijn” op dit moment ervaren. Dat doen we op verschillende manieren van onderzoek en analyse. De resultaten daarvan vergelijken we met wat een 9+ klantbeleving zou zijn. Met dat als uitgangspunt kun je bedrijfsprocessen gaan optimaliseren en steeds verder afstemmen op de klantbehoefte. Optimalisatie van de klantbeleving wordt op die manier leuk en je kunt snel resultaten boeken. Tenminste wij vinden dat leuk en we zijn er ook best goed in.

Wij kunnen helpen!

Met ruim 25 jaar ervaring in het optimaliseren van klantenservice organisaties kunnen wij helpen met klantbeleving optimaliseren. Waar lopen jouw klanten tegenaan en welke knelpunten kun je aanpakken om de klantbeleving te verbeteren. Wij kunnen dat niet alleen voor je in kaart brengen maar we helpen je ook met het oplossen van die knelpunten. Onze business consultants ondersteunen bij het in kaart brengen van bedrijfsprocessen en het oplossen van knelpunten. Met een frisse blik en veel ervaring zien ze de dingen vaak net iets anders. In combinatie met diverse vormen van onderzoek (klantenfeedback, KTO etc) kunnen wij niet alleen verbeteren maar ook de resultaten meten in termen van klanttevredenheid. Dat maakt ons anders.

Waarom Spangenberggroep

SpangenbergGroep?

SpangenbergGroep is al meer dan 25 jaar dé specialist op het gebied van klantenservice. Maar waarom zou je ons vragen om jou te helpen om je klantbeleving te optimaliseren?

Wij bieden een unieke combinatie van diensten aan onze opdrachtgevers. Aan de ene kant zorgen we volledig ontzorgen op het gebied van klantenservice, terwijl we aan de andere kant actief bijdragen aan de voortdurende verbetering van de dienstverlening aan uw klanten.

Naast het beheren van onze eigen klantenserviceorganisatie, ondersteunen we ook met klantenservice-optimalisatieprojecten. Met deze projecten richten we ons op het verbeteren van de klantenservice en de gerelateerde afdelingen. Dit is wat ons echt uniek maakt. Wij bieden niet alleen klantenservice, maar we blijven deze voortdurend verbeteren!

Direct contact?

Heb je vragen over klantbeleving? Wil je klantbeleving optimaliseren maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem contact op en daag ons uit. We kijken graag met je mee. Je kunt ons bellen op 085-8884661 of je kunt dit formulier gebruiken.

Gratis Quickscan

Soms is het handig om iemand te hebben die even met je meekijkt, iemand met jarenlange ervaring die met een frisse blik naar jouw klantenservice kijkt. Met de Klantenservice QuickScan van SpangenbergGroep krijg je inzicht in het functioneren van jouw klantenservice en waar je kunt beginnen met de klantenservice optimaliseren.

We analyseren de belangrijkste thema’s en knelpunten binnen elke klantenservice, evenals specifieke thema’s die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Het doel van de QuickScan is om de kloof tussen de gewenste situatie en de huidige situatie in kaart te brengen. Na het in kaart brengen geven wij advies over de te nemen stappen om de gewenste situatie te bereiken