Klantbeleving

De wijze waarop de klant het “klant zijn” ervaart

Klantbeleving staat voor de ervaring die een klant heeft en de wijze waarop de klant het “klant zijn” ervaart. Het wordt steeds belangrijker een bepaalde ervaring te bieden, en om klanten meer te bieden dan enkel een product of dienst. Het optimaliseren van die beleving wordt steeds belangrijker voor organisaties. Klantbeleving en de wijze waarop wordt ingespeeld op de klantbehoefte wordt een steeds belangrijkere manier om u (langdurig) te onderscheiden.

Klantbeleving: van interne naar externe benadering

Als u die wilt optimaliseren zal u uw klant dus moeten vragen wat hij op dit moment beleeft en wat hij graag zou willen beleven. Dat is onze interpretatie van de optimalisatie van de beleving van een klant. Dat vergt een andere aanpak als de traditionele aanpak die wij nog vaak zien: wij weten wat goed is voor onze klant. Het is een totaal andere manier van omgaan met de wensen en behoeften van uw klant. Door de ogen van uw klant naar uw eigen prestaties, processen, producten of diensten kijken, dat is waar het verbeteren van de klantbeleving mee begint.

Benieuwd naar onze unieke aanpak?

Wij vertellen u graag hoe wij te werk gaan en wat het optimaliseren van klantbeleving voor u kan betekenen.

.
Bel ons op 085-8884661 of gebruik dit formulier:

Volledig
ontzorgd

Klantenservice
op maat

Ruim 15 jaar
ervaring

Kwalitatief
personeel

Meertalig & Multichannel

Samen
succesvol

Hogere klanttevredenheid en lagere kosten

Dit verbeterproces levert niet alleen een verbetering naar uw klanten, maar bespaart ook direct kosten. Op het moment dat de processen geoptimaliseerd zijn hoeven klanten minder vaak te bellen over zaken die u of uw klant niets opleveren. Wat overblijft zijn de gesprekken die waarde toevoegen.
.
Het is dus een misvatting dat het optimaliseren van de klantbeleving een dure aangelegenheid is. Sterker nog, met onze aanpak slagen wij er in om de klantbeleving te optimaliseren en de kosten te verlagen. Onze aanpak legt pijnpunten in de processen die direct met de klant te maken hebben bloot. Dat doen wij door middel van een klanten feedbackonderzoek. Zo krijgen wij zicht op de processen die een negatieve invloed hebben op de klanttevredenheid. Op basis van onze jarenlange ervaring met het hands-on verbeteren van deze processen werken wij gezamenlijk aan proces herinrichting.
.
SpangenbergGroep is gespecialiseerd in het ondersteunen van organisaties bij het starten van wat de klant wil en de organisatie daarop in te richten. Op het moment dat bedrijfsprocessen volledig afgestemd zijn, scheelt dat veel vermijdbare contacten. Klanten zullen minder bellen met klachten of vragen omdat die er simpelweg veel minder zijn. Dat betekent 2 dingen: u kunt besparen op de personeelskosten en de contacten die wel plaatsvinden zijn waardevol. Helemaal afhankelijk van uw product of dienstverlening blijven er bijvoorbeeld adviesgesprekken, verkoopgesprekken of andere gesprekken over die wel toegevoegde waarde hebben. De contacten die waarde toevoegen. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

Hoe kunnen wij u helpen?

SpangenbergGroep staat voor het daadwerkelijk in kaart brengen van de klantbehoefte en dit vertalen naar proces optimalisatie. Dat heeft als resultaat niet alleen het verbeteren van de klantervaring maar ook het verlagen van de kosten. Onze mentaliteit is hands on, resultaat gericht en recht door zee. Wat doen wij dan precies?

✓  Uw bedrijfsprocessen bekijken door de ogen van uw klant

✓  Inrichten van een doorlopende klantenfeedbackloop

✓  Uw bedrijfsprocessen (beter) afstemmen op de klantbehoefte

✓  Uw klantbeleving, klantgerichtheid én klantvriendelijkheid écht verbeteren

✓  Ervaring met het zelfstandig afhandelen van klantcontacten

klantbeleving
Wilt u ook een hogere klanttevredenheid en lagere kosten?

Hoe ervaren uw klanten uw dienstverlening?

Wij brengen dat graag samen met u in kaart. Met ons klantbeleving onderzoek krijgt u een duidelijk beeld van de klantbeleving. U gaat vervolgens met onze aanbevelingen zelf aan de slag of u kunt samen met ons het klantbeleving optimalisatieproces verder invullen.Wij helpen u daar uiteraard bij. Wij kijken graag samen met u wat in uw situatie de beste aanpak kan zijn en hoe wij onze kennis en expertise op dit gebied met u kunnen delen.
.
Wij beantwoorden graag al uw vragen en kijken graag samen naar uw specifieke situatie. Ons team staat voor u klaar.
.
Wij horen graag van u!

Tastbare resultaten

Wij geloven niet in complexe onderzoeken met aanbevelingen waar niemand iets mee kan. Wij helpen met het direct hands on verbeteren van de klantbeleving. Onze aanpak gegarandeerd dan ook tastbare resultaten:

Onderzoek klantbeleving

Interne analyse
Wij brengen samen met u als opdrachtgever in kaart hoe het klantcontact georganiseerd is. We kijken wat u zelf al in kaart heeft gebracht en bepalen in overleg met u wat u graag wilt bereiken. Daarnaast is een vast onderdeel van deze analyse het meeluisteren met een aantal gesprekken en het uitvoeren van mystery calls. Zo krijgen wij een goed beeld van de situatie van dat moment.
.
Externe analyse
Wij brengen voor u in kaart hoe de (potentiële) klant uw dienstverlening ervaart. In ons klantbeleving onderzoek doen wij dat door het uw klanten te vragen. Heel simpel. Wij vragen klanten die onlangs contact met u gehad hebben hoe zij uw dienstverlening op dat moment ervaren hebben. Wij hebben een aantal standaarden waarop wij de dienstverlening beoordelen. Dat vullen wij uiteraard aan met wat u belangrijk vindt als organisatie. Zo ontstaat een kraakhelder beeld van wat de klant beleeft en wat zij en u graag willen dat ze beleven. Het doel van ons klantbeleving onderzoek is een duidelijk beeld krijgen bij wat de factoren zijn die de klantbeleving bepalen en hoe de organisatie op die factoren presteert.

Ook via WhatsApp!