Tot wel 25% conversie met outbound service!

Voor verschillende webshops en postorderbedrijven doen wij doorlopende outbound service calls. Wist u dat met een goede outbound service actie de conversie kan oplopen tot wel 25%? Klanten ervaren onze acties als super klantvriendelijk én maken vaak gebruik van ons speciale aanbod.

Wat is outbound service?

Wij zetten outbound service in als middel om de klantbeleving positief te beïnvloeden en als cross en- upsell mogelijkheid. Het idee is dat u klanten belt die regelmatig bestellen of die zojuist besteld hebben om ze te informeren over een voor hen mogelijk interessante aanbieding.

Outbound service is het door middel van een uitgaand contact de klant extra service te bieden. Service in de zin dat de klant het contact als toegevoegde waarde ziet en het contact met die klant daarmee een waardevolle bijdrage levert aan de klantbeleving.

Wat is het verschil met outbound sales?

Het verschil tussen outbound sales en outbound service is het verschil in benadering. Outbound sales zijn toch vaak doorlopende projecten waarin koud, of zelfs warm, gebeld wordt. Het doel is niet alleen verkopen. Outbound service staat veel meer voor het informeren van bestaande klanten over een voor hen interessante actie, korting, een nieuw product of een nieuwe dienst. Outbound service gaat ook veel meer over het bepalen van doelgroepen en een daarbij passende actie. Met outbound service informeert u uw klant en creëert u daarmee een natuurlijke cross,- en of upsell mogelijkheid.

Hoe werkt dat in de praktijk?

In de praktijk betekent dat, dat u goed moet uitzoeken waar uw klant behoefte aan heeft en hoe u door middel van outbound service van toegevoegde waarde kunt zijn.

Een voorbeeld uit de praktijk: Voor een webshop bellen wij alle bestellingen binnen een bepaalde productcategorie na. Wij bellen de klant om ze te bedanken voor hun bestelling en geven ze aan dat we bij het verwerken van de bestelling nog een aanbod mogen doen met extra korting voor een 2e product. Klanten ervaren het contact als zeer attent en in 25% van de gevallen gaan ze in op het aanbod en dat zonder het gesprek op enig moment commercieel in te steken.

Onze aanpak geeft klanten het gevoel dat u moeite voor ze doet. Dat u moeite doet om contact met ze op te nemen omdat ze anders iets zouden kunnen missen dat voor hen interessant is.  Klanten ervaren deze gesprekken niet als een verkoopgesprek maar als een prettige, klantgerichte ervaring. Daarmee creëer je een prettige klantbeleving waardoor klanten in veel gevallen graag gebruik maken van u aanbod.

Is outbound service ook iets voor u?

Heeft u klanten waarvoor u een actie kunt bedenken die zowel voor hen als voor u van toegevoegde waarde zijn?  Dan is outbound service ook voor u interessant. Wij kijken graag hoe wij onze expertise op het gebied van klantbeleving in kunnen zetten om ook voor u een outbound service campagne op te kunnen zetten.

Bel ons op 088-2425475 of gebruik dit formulier:

Over SpangenbergGroep

SpangenbergGroep is gespecialiseerd in het optimaliseren klantbeleving. Het meten van klantbehoefte en het inrichten van de organisatie op basis van die behoefte, dat is waar wij goed in zijn. Wij ondersteunen organisaties bij het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving. Bent u geïnteresseerd in onze unieke aanpak of wilt u meer weten over onze dienstverlening? Neem gerust contact met ons op, wij staan u graag te woord.



Ook via WhatsApp!