
Training is meer dan LSD
Door Fred Kops
Iedereen die ooit minimaal een blauwe maandag actief is geweest binnen een klantcontactorganisatie weet dat LSD in deze context niet staat voor de bekende synthetische drug, maar voor Luisteren, Samenvatten en Doorvragen. LSD is een vast onderdeel van de basis communicatietraining die iedere medewerker binnen het klantcontact, in welke vorm dan ook, wel een keer gehad heeft. Deze training zorgt ervoor dat medewerkers de basistechnieken beheersen om een professioneel en gestructureerd gesprek te voeren. Ook bij SpangenbergGroep vinden we het belangrijk dat deze basis er is bij de medewerkers, maar daarbij stopt het niet…
Wat is trainen voor ons?
Als facilitair contactcenter mogen wij de klantenservice verzorgen voor tal van verschillende bedrijven en organisaties. We hechten er dan ook grote waarde aan om onze opdrachtgevers goed te leren kennen. We willen onze opdrachtgevers kunnen proeven, ruiken, voelen en uitademen. Daarom trekken onze medewerkers regelmatig het land in om dat letterlijk te kunnen doen. Zo waren we al een keer bij Intex, de importeur van zwembaden, pompen en aanverwante artikelen die door onze opdrachtgever Heuts geleverd worden. Hier kregen we uitleg over de nieuwste ontwikkelingen op dat gebied. Of waren we in de showroom van badkamerspecialist Maxaro waar we niet alleen de producten konden zien, maar ook uitleg kregen over de bedrijfsprocessen die in het verlengde liggen van de klantenservice. Bijkomend voordeel is dat zowel onze medewerkers, als de medewerkers van de opdrachtgever een ‘gezicht’ krijgen, wat dan weer ten goede komt aan de onderlinge communicatie aan de telefoon of via mail.
LSD is belangrijk om de basis op orde te hebben, maar wij krijgen pas een echte kick als we in de huid van onze opdrachtgevers kunnen kruipen. Door regelmatig op de werkvloer van de opdrachtgever mee te kijken zijn we geen verlengstuk, maar een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering. Alleen dan kunnen we ons echt inleven in de klant en alleen dan kunnen we doen wat we het liefste doen: Gewoon verdomd goede klantenservice bieden!
Over ons
Wij kunnen je helpen om ervoor te zorgen dat jouw klantenservice een goede klantenservice is. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op. Of je kunt onderstaande formulier gebruiken.