Thanks!

Bellen kan altijd

+31 (0) 85 8884661

Bedankt!

Leuk dat je contact met ons hebt opgenomen. We komen er natuurlijk zo snel mogelijk bij je op terug.

FAQ over klantenservice uitbesteden

De grootste voordelen van het uitbesteden van de klantenservice zijn schaalvoordelen, grotere mate van flexibiliteit, expertise en kostenbesparingen. We hebben een uitgebreide blog geschreven met alle voordelen. Die lees je hier.

Voor ieder bedrijf zijn de voordelen anders omdat de uitdagingen voor iedere klantenservice organisatie ook anders zijn. We leveren maatwerk dus we kijken graag mee naar de uitdagingen en op welke wijze wij met onze dienstverlening daarin van toegevoegde waarde kunnen zijn. Je kunt altijd contact opnemen met jouw specifieke vragen of uitdagingen. Misschien kunnen we je helpen!

Er zijn verschillende manieren om klantenservice uit te besteden. Welke het beste past, hangt af van factoren zoals volumes, kanalen, complexiteit en talen. Het kan gaan om volledige of gedeeltelijke uitbesteding. Daarbij werken wij doorgaans op drie verschillende manieren:

  1. Dedicated ondersteuning: Agents werken voor één specifieke opdrachtgever. Lees hier meer over dedicated klantenservice uitbesteden.
  2. Blended ondersteuning: Agents werken voor verschillende opdrachtgevers door elkaar. Lees hier meer over blended klantenservice uitbesteden.
  3. Hybride ondersteuning: Een combinatie van dedicated en blended ondersteuning.

Meer over hoe uitbesteden werkt lees je hier!

Benieuwd naar welke mogelijkheden er zijn? Neem contact op, we bespreken de mogelijkheden graag!

Snel! Meestal al binnen 2 weken. Dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van de complexiteit en de hoeveelheid. We kunnen over het algemeen een basis ondersteuning snel op orde hebben. We zijn pragmatisch en kijken liever naar mogelijkheden en oplossingen. 

De kosten van het uitbesteden van de klantenservice zijn sterk afhankelijk van variabelen zoals aantallen, openingstijden, kanalen, service levels, talen en complexiteit. Daarnaast is het afhankelijk van de gekozen vorm, blended, dedicated of hybride. Op onze tarieven pagina staan richtprijzen vermeld.

We hebben ook een uitgebreide blog geschreven over de kosten van het uitbesteden van de klantenservice. Die lees je hier.

Vragen over wat de kosten in jouw specifieke situatie zouden zijn bespreken we graag! Neem daarvoor contact met ons op!

Ja dat kan. Wij werken voor vrijwel al onze opdrachtgevers op hun eigen systemen. We hebben daardoor ervaring met de meest voorkomende systemen. Dat maakt het wel zo makkelijk om samen te werken. We hebben uiteraard ook ons eigen contactcenter systeem. Daarin kunnen wij effectief en efficient klantcontacten afhandelen. Een combinatie tussen werken op ons systeem én het systeem van onze opdrachtgevers kan ook. 

Wij willen dat onze dienstverlening naadloos aansluit bij interne afdelingen. We passen onze werkwijze daarom zoveel mogelijk aan, aan de situatie. Wel zo makkelijk.

Omdat wij voor allerlei verschillende bedrijven de klantenservice verzorgen hebben we altijd genoeg medewerkers beschikbaar om snel op te schalen. Vaak kunnen we al dezelfde dag extra bezetting voorzien. Onze dienstverlenging kan erg van toegevoegde waarde zijn bij sterk fluctuerende aantallen. Ook bij hoog,- en laagseizoenen kunnen wij helpen met de juiste bezetting op het juiste moment. 

We hebben een interessante blog geschreven over hoe om te gaan met pieken en dalen in de klantenservice. Lees hem hier!

FAQ over klantenservice verbeteren

Op het moment dat je de klantenservice verbetert zal zowel de klanttevredenheid als de medewerkertevredenheid toenemen. 

Met name door optimalisatie van porcessen en deze zoveel mogelijk af te stemmen op de klantbeleving kunnen ook aanzienlijke besparingen in kosten gerealiseerd worden. 

Lees hier meer over waarom klantbeleving begint met goed klantcontact

Iedere klantenservice organisatie is anders en heeft dan ook te maken met specifieke problemen en of uitdagingen. We hebben inmiddels ruim 25 jaar ervaring in het optimaliseren van klantcontact omgevingen. Normal gesproken beginnen wij met een Quickscan, die kun je hier gratis aanvragen. Dat geeft vaak heel snel zicht op verbeter potentieel.

Daarna kunnen we helpen met het realiseren van die verbeteringen. Dat kan door middel van advies maar ook door handson helpen met verbeteren. 

Heb jij vragen over hoe we jouw klantenservice zouden kunnen verbeteren? Stel ze, we kijken graag met je mee. 

Snel. We zijn heel pragmatisch en kijken direct naar mogelijkheden. Vaak kunnen hele kleine aanpassingen op de korte termijn worden doorgevoerd die al impact hebben. Vervolgens kunnen we werken aan de wat complexere verbetertrajecten. Onze adviseurs zijn erop gericht om niet alleen snel maar ook blijvende resultaten te boeken. Zonder poespas, zonder onnodig en dikke rapporten maar door doortastend en pragmatisch te werk te gaan.

Waste zijn die klantcontacten die het gevolg zijn van een bedrijfsproces dat niet afgestemd is op de klantbeleving en kan worden voorkomen door het optimaliseren van dat bedrijfsproces. Dat is wat we doen. We helpen onze klanten ten eerste met het identificeren van waste om dat vervolgens zo veel mogelijk te voorkomen. 

In sommige gevallen blijkt meer dan 50% van de klantcontacten het gevolg van waste. Wij kunnen je helpen om dat drastisch te verlagen.

De kosten zijn altijd lager als de opbrengsten. Meestal kunnen we vrij snel kleine structurele kostenbesparingen realiseren die heel snel optellen. 

De kosten zijn met name afhankelijk van de complexiteit en de duur van een verbetertraject. Daarbij is ons doel nooit om zoveel mogelijk uren te kunnen factureren. We kijken samen met onze opdrachtgevers pragmatisch naar oplossingen en mogelijkheden. Daarbij maken we bij voorkeur gebruik van bij onze opdrachtgever intern beschikbare bronnen, mensen en midddelen. 

Wij hebben onze eigen operationele klantenservice afdeling waarin wij allerlei verschillende organisaties ondersteunen met meertalige, multichannel klantenservice. Daarnaast hebben we ruim 25 jaar ervaring in het optimaliseren van klantenservice omgevingen.

Onze aanpak kenmerkt zich doordat we heel pragmatisch naar problemen kijken en altijd de meest eenvoudige oplossing kiezen. We kijken naar mogelijkheden en oplossingen zonder daarbij dingen uit te sluiten.

We vertellen je graag meer over onze aanpak. Heb jij een uitdagingen in je klantenservice? Neem eens contact op, we kijken graag met je mee.