Een goede klantenservice is essentieel voor bedrijven die klanttevredenheid en loyaliteit hoog in het vaandel hebben staan. Toch staat niet elk bedrijf stil bij de totale kosten die gepaard gaan met het intern opzetten en onderhouden van een klantenservice. Toch worden de vaak incomplete kosten van een inhuis klantenservice vergeleken met de all-in tarieven van uitbesteding. Appels met Peren dus. In deze blog bespreken we de verschillende kostenaspecten van een interne klantenservice en vergelijken we deze met de kosten en voordelen van het uitbesteden ervan en helpen we je dus met het vergelijken van appels met appels. Dat maakt de keuze tussen klantenservice uitbesteden of zelf doen ook op het gebied op basis van volledigheid mogelijk in plaats van onvolledige vergelijking.
Veel bedrijven beschouwen de salarissen van klantenservicemedewerkers als de belangrijkste kostenpost van een interne klantenservice. Hoewel dit een significant deel van de kosten uitmaakt, is dit slechts het topje van de ijsberg. Hier zijn de belangrijkste kostenposten van een interne klantenservice:
Salarissen vormen de grootste directe kostenpost. Daarnaast moeten werkgevers ook rekening houden met:
Het opzetten en onderhouden van een klantenservice vereist investeringen in:
Hieronder vallen dagelijkse uitgaven zoals:
Deze worden vaak over het hoofd gezien maar zijn wel degelijk aanwezig:
In een interne klantenservice komen vaak verborgen kosten voor, zoals:
Sintesi komen we voor een klein tot gemiddelde klantenservice afdeling (5 tot 35 FTE) op een kostprijs per uur van Euro 40,- tot 42,-
Het uitbesteden van klantenservice wordt vaak gezien als een efficiëntere en goedkopere oplossing. Dit komt doordat een externe partner zoals SpangenbergGroep de volledige verantwoordelijkheid overneemt, inclusief personeelsmanagement, technologie en operationele processen. Hier zijn de belangrijkste kostenaspecten van het uitbesteden van klantenservice:
Bij uitbesteding betaalt u een vast bedrag per maand of per afhandeling. Dit omvat:
Bij SpangenbergGroep zorgen we ervoor dat alle kosten transparant zijn. U weet precies waar u voor betaalt en komt niet voor verrassingen te staan.
Een belangrijk voordeel van uitbesteding is de flexibiliteit. U betaalt alleen voor wat u nodig heeft:
Bij uitbesteding vervallen veel indirecte kosten die u bij een interne klantenservice wel heeft:
Bij SpangenbergGroep worden uw klanten te woord gestaan door ervaren professionals die continu getraind worden. Onze geavanceerde technologie zorgt bovendien voor efficiënte afhandeling van klantvragen, waardoor de kosten per interactie lager zijn dan bij een interne klantenservice.
Hoewel de directe kosten van uitbesteding misschien vergelijkbaar lijken met die van een interne klantenservice, zijn de totale kosten vaak aanzienlijk lager. Dit komt door:
Een gespecialiseerde partner zoals SpangenbergGroep kan kosten spreiden over meerdere klanten, waardoor u profiteert van schaalvoordelen.
Bij een interne klantenservice worden kosten zoals ziekteverzuim, training en technologie vaak onderschat. Bij SpangenbergGroep zijn alle kosten vooraf inzichtelijk.
Onze specialisten zijn getraind om klantvragen sneller en beter op te lossen. Dit resulteert in een hogere klanttevredenheid tegen lagere kosten.
Bij piekbelasting of onverwachte veranderingen kunt u eenvoudig opschalen of afschalen, zonder dat u extra personeel hoeft in te huren of te ontslaan.
Bij SpangenbergGroep begrijpen we dat elke organisatie unieke behoeften heeft. Daarom bieden we maatwerkoplossingen die zijn afgestemd op uw specifieke situatie. Daarnaast profiteert u van:
Het runnen van een interne klantenservice brengt aanzienlijke kosten met zich mee, variërend van personeelskosten tot infrastructuur en verborgen kosten. Uitbesteding daarentegen biedt een flexibele, transparante en kosteneffectieve oplossing die vaak resulteert in een hogere kwaliteit van service.
Wilt u meer weten over hoe uitbesteding via SpangenbergGroep uw organisatie kan helpen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek of vraag direct onze gratis Quickscan aan. Samen zorgen we ervoor dat uw klantenservice niet alleen kosteneffectief is, maar ook bijdraagt aan tevreden klanten en duurzame groei.
Siamo SpangenbergGroup! E possiamo aiutarvi a rendere il vostro servizio clienti una buon servizio clienti da fare. Solo un buon servizio clienti in cui le basi sono in ordine. Dove i contatti con i clienti aggiungono valore all'esperienza del cliente. Vi liberiamo nell'area in cui siamo bravi (servizio clienti) in modo da potersi concentrare senza preoccupazioni su ciò che si sa fare. Vi sembra una buona idea? Contattate.
Con oltre 25 anni di esperienza nell'ottimizzazione del contatto con i clienti e della esperienza del cliente SpangenbergGroup può aiutarvi. Il ottimizzare il servizio clienti o esternalizzare? Utilizzate il modulo o consultate la pagina dei contatti.
Inoltre, per altre domande sul contatto con i clienti e sul servizio clienti è sempre possibile contatto con noi!
Contattateci, saremo lieti di verificarlo con voi!
Vi chiedete se possiamo aiutarvi con un buon contatto con i clienti? Anche il vostro esternalizzare il servizio clienti? Prendere contatto con noi!