Een goede klantenservice is essentieel voor bedrijven die klanttevredenheid en loyaliteit hoog in het vaandel hebben staan. Toch staat niet elk bedrijf stil bij de totale kosten die gepaard gaan met het intern opzetten en onderhouden van een klantenservice. Toch worden de vaak incomplete kosten van een inhuis klantenservice vergeleken met de all-in tarieven van uitbesteding. Appels met Peren dus. In deze blog bespreken we de verschillende kostenaspecten van een interne klantenservice en vergelijken we deze met de kosten en voordelen van het uitbesteden ervan en helpen we je dus met het vergelijken van appels met appels. Dat maakt de keuze tussen klantenservice uitbesteden of zelf doen ook op het gebied op basis van volledigheid mogelijk in plaats van onvolledige vergelijking.
Veel bedrijven beschouwen de salarissen van klantenservicemedewerkers als de belangrijkste kostenpost van een interne klantenservice. Hoewel dit een significant deel van de kosten uitmaakt, is dit slechts het topje van de ijsberg. Hier zijn de belangrijkste kostenposten van een interne klantenservice:
Salarissen vormen de grootste directe kostenpost. Daarnaast moeten werkgevers ook rekening houden met:
Het opzetten en onderhouden van een klantenservice vereist investeringen in:
Hieronder vallen dagelijkse uitgaven zoals:
Deze worden vaak over het hoofd gezien maar zijn wel degelijk aanwezig:
In een interne klantenservice komen vaak verborgen kosten voor, zoals:
Résumé komen we voor een klein tot gemiddelde klantenservice afdeling (5 tot 35 FTE) op een kostprijs per uur van Euro 40,- tot 42,-
Het uitbesteden van klantenservice wordt vaak gezien als een efficiëntere en goedkopere oplossing. Dit komt doordat een externe partner zoals SpangenbergGroep de volledige verantwoordelijkheid overneemt, inclusief personeelsmanagement, technologie en operationele processen. Hier zijn de belangrijkste kostenaspecten van het uitbesteden van klantenservice:
Bij uitbesteding betaalt u een vast bedrag per maand of per afhandeling. Dit omvat:
Bij SpangenbergGroep zorgen we ervoor dat alle kosten transparant zijn. U weet precies waar u voor betaalt en komt niet voor verrassingen te staan.
Een belangrijk voordeel van uitbesteding is de flexibiliteit. U betaalt alleen voor wat u nodig heeft:
Bij uitbesteding vervallen veel indirecte kosten die u bij een interne klantenservice wel heeft:
Bij SpangenbergGroep worden uw klanten te woord gestaan door ervaren professionals die continu getraind worden. Onze geavanceerde technologie zorgt bovendien voor efficiënte afhandeling van klantvragen, waardoor de kosten per interactie lager zijn dan bij een interne klantenservice.
Hoewel de directe kosten van uitbesteding misschien vergelijkbaar lijken met die van een interne klantenservice, zijn de totale kosten vaak aanzienlijk lager. Dit komt door:
Een gespecialiseerde partner zoals SpangenbergGroep kan kosten spreiden over meerdere klanten, waardoor u profiteert van schaalvoordelen.
Bij een interne klantenservice worden kosten zoals ziekteverzuim, training en technologie vaak onderschat. Bij SpangenbergGroep zijn alle kosten vooraf inzichtelijk.
Onze specialisten zijn getraind om klantvragen sneller en beter op te lossen. Dit resulteert in een hogere klanttevredenheid tegen lagere kosten.
Bij piekbelasting of onverwachte veranderingen kunt u eenvoudig opschalen of afschalen, zonder dat u extra personeel hoeft in te huren of te ontslaan.
Bij SpangenbergGroep begrijpen we dat elke organisatie unieke behoeften heeft. Daarom bieden we maatwerkoplossingen die zijn afgestemd op uw specifieke situatie. Daarnaast profiteert u van:
Het runnen van een interne klantenservice brengt aanzienlijke kosten met zich mee, variërend van personeelskosten tot infrastructuur en verborgen kosten. Uitbesteding daarentegen biedt een flexibele, transparante en kosteneffectieve oplossing die vaak resulteert in een hogere kwaliteit van service.
Wilt u meer weten over hoe uitbesteding via SpangenbergGroep uw organisatie kan helpen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek of vraag direct onze gratis Quickscan aan. Samen zorgen we ervoor dat uw klantenservice niet alleen kosteneffectief is, maar ook bijdraagt aan tevreden klanten en duurzame groei.
Nous sommes SpangenbergGroup ! Et nous pouvons vous aider à faire de votre service à la clientèle un bon service à la clientèle à faire. Il s'agit simplement d'un bon service à la clientèle, où les principes de base sont respectés. Où les contacts avec les clients ajoutent de la valeur à l'expérience du client. Nous vous déchargeons dans les domaines où nous sommes bons (service clientèle) afin que vous puissiez vous concentrer sans souci sur ce que vous savez faire. Cela vous convient ? Prenez contact avec nous.
Avec plus de 25 ans d'expérience dans l'optimisation des contacts avec les clients et des expérience client Le groupe Spangenberg peut vous aider. Le groupe optimiser le service à la clientèle ou externaliser? Utilisez le formulaire ou consultez notre page de contact.
Si vous avez d'autres questions sur le contact et le service clientèle, vous pouvez toujours poser les questions suivantes contact avec nous !
N'hésitez pas à nous contacter, nous serions ravis de le découvrir avec vous !
Groupe Spangenberg.nl
Spécialistes du contact avec la clientèle
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T : +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
Vous vous demandez si nous pouvons vous aider à établir un bon contact avec la clientèle ? Et aussi votre externaliser le service clientèle? Prendre contact avec nous !