Blog

Klantcase: VTech Benelux. Waarom uitbesteden van de klantenservice tot de gewenste resultaten leidde

Geschreven op: 20 Dezember 2024
Klantcase VTech - SpangenbergGroep klantenservice uitbesteden - klantenservice verbeteren

Klantcase: VTech Benelux

 Hintergrund

VTech is een bekend speelgoedmerk dat al geruime tijd actief is op de Europese markt en sinds 1976 bestaat. Het merk richt zich op educatief speelgoed en streeft ernaar een positieve bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van kinderen. De producten van VTech worden via retailers verkocht aan consumenten. SpangenbergGroep mag de klantenservice voor VTech verzorgen voor de Benelux markt waarbij telefonie en email ondersteunt worden. Met een hoogseizoen rondom de feestdagen is schaalbaarheid daarbij naast kwaliteit een belangrijk thema.

Naast de klantenservice ondersteuning voorziet SpangenbergGroep in een klein stukje van de fullfilment door het versturen van reserve onderdelen en het verwerken van retouren.

 

Klantenservice van VTech

Ondanks de tussenkomst van retailers hecht VTech veel waarde aan direct contact met consumenten. De filosofie hierachter is dat consumenten, wanneer er ook maar iets met een product aan de hand is, op een uitstekende manier worden geholpen. Dit draagt bij aan een positieve klantbeleving. Met zeer goede garantievoorwaarden en een flexibele aanpak bij het oplossen van klachten, geeft VTech een positieve impuls aan de klantbeleving op momenten dat er vragen of problemen zijn.

 

Waarom heeft VTech de klantenservice uitbesteed?

Johan Dassen, Commercial Director VTech Benelux: “Wij zijn erg goed in het vertalen van de behoeften van onze klanten naar een kwalitatief hoogwaardig aanbod van educatief en duurzaam speelgoed. Daar werkt ons team iedere dag keihard aan. Klantenservice is een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening, maar onze expertise ligt niet in het effectief, efficiënt en professioneel afhandelen van een onvoorspelbare stroom meertalige klantcontacten via diverse kanalen. Juist omdat we de kwaliteit van onze klantenservice zo belangrijk vinden, hebben we ervoor gekozen om deze uit te besteden aan een partij die daarin gespecialiseerd is. Zo kunnen wij ons concentreren op waar wij goed in zijn en tegelijkertijd onze klanten een uitstekende service bieden.”

 

Waarom SpangenbergGroep?

Johan Dassen, Commercial Director VTech Benelux: “Vanaf het eerste gesprek met SpangenbergGroep hadden we het gevoel dat zij precies begrepen waar wij behoefte aan hadden. We zochten een partner die niet alleen ontzorgt, maar ook actief meedenkt over verbetermogelijkheden. Hoe kunnen we de klantenservice continu verbeteren, zowel in termen van procesoptimalisatie als in de kwaliteit van de dienstverlening aan onze klanten? We zijn erg tevreden met onze keuze voor SpangenbergGroep. Ze hebben ons vanaf dag één volledig ontzorgd en werken in volledige transparantie samen met ons interne team. Het voelt echt als ons klantenserviceteam, maar dan op afstand.”

Over de samenwerking tussen VTech en SpangenbergGroep

Floris Spangenberg, Eindbaas bij SpangenbergGroep: “De samenwerking met VTech is voor ons een bijzonder prettige samenwerking, waarin we echt als partners opereren met één gezamenlijk doel: uitstekende klantenservice bieden aan de klanten van VTech. VTech faciliteert ons daarbij op alle mogelijke manieren, van snelle reacties op vragen tot producttrainingen, samples en zelfs personeelskortingen voor de medewerkers die de klantenservice verzorgen. Dit zorgt ervoor dat we ons verantwoordelijk voelen voor ons stukje VTech en volledig kunnen functioneren als een verlengstuk van de interne organisatie.”

Wer sind wir?

Wir sind die SpangenbergGruppe! Und wir können Ihnen helfen, Ihren Kundenservice zu einem gute Kundenbetreuung zu machen. Einfach ein guter Kundenservice, bei dem die Grundlagen stimmen. Wo Kundenkontakte einen Mehrwert für den Kunden bedeuten. Wir entlasten Sie in dem Bereich, in dem wir gut sind (Kundenbetreuung), damit Sie sich sorgenfrei auf das konzentrieren können, worin Sie gut sind. Klingt gut? Nehmen Sie Kontakt auf. 

Mit über 25 Jahren Erfahrung in der Optimierung von Kundenkontakten und Kundenerlebnis SpangenbergGroup kann Ihnen helfen. Die Optimierung des Kundendienstes oder auslagern? Verwenden Sie das Formular oder besuchen Sie unsere Kontaktseite.

Auch bei anderen Fragen zu Kundenkontakt und Kundenservice können Sie jederzeit Kontakt mit uns!

Einfach sorglos sehr guter Kundenservice?

Melden Sie sich bei uns, wir würden es gerne mit Ihnen zusammen ausprobieren!

Vielleicht auch interessant zu lesen

Hybride Outsourcingmodellen: De Slimme Weg naar Klantenserviceoptimalisatie

Hybride outsourcingmodellen: De slimme weg naar klantenserviceoptimalisatie

Wat is een Hybride Outsourcingmodel? Een hybride outsourcingmodel is een strategische aanpak waarbij bedrijven interne...
Een manager klantenservice leidt het team, ontwikkelt beleid voor een consistente klantervaring, analyseert data om prestaties te verbeteren en beheert escalaties bij complexe klantkwesties. Daarnaast implementeert hij of zij innovatieve technologieën en bewaakt operationele efficiëntie. Het personeelsbeheer en het waarborgen van klanttevredenheid staan centraal in deze veelzijdige en strategische rol.

De rol van een manager klantenservice: Taken, verantwoordelijkheden en uitdagingen

Manager klantenservice, wat zijn de belangrijkste verantwoordelijkheden van een manager klantenservice? Een manager klantenservice is...
De relatie tussen klantcontact, KCC en een communicatieadviseur binnen een organisatie

Communicatie adviseur en het KCC/klantenservice – Hand in hand voor optimale communicatie

Communicatie adviseur en de relatie met het KCC In een wereld waarin klantbeleving steeds belangrijker...
Klantenservice uitbesteden klantcase. Spangenberggroep specialist in klantcontact en klantenservice

Klantcase – Casestudy: Klantcase CV-ketel en verwarmingsspecialist ESNW

Klantcase: ESNW X SpangenbergGroep In een wereld waar klanttevredenheid en snelle service cruciaal zijn, is...
Waarom AI agent in klantenservice nog wel even op zich laat wachten

Waarom AI agent in klantenservice nog wel even op zich laat wachten

AI, AI, AI... alles is AI tegenwoordig maar een AI agent in klantenservice duurt nog...
Hoe AI klantbeleving en klantcontact blijvend veranderd

De toekomst van AI in de klantenservice: Een revolutie in klantbeleving

De toekomst van AI in de klantenservice: Een revolutie in klantbeleving AI transformeert de klantenservice in...