Blog

Klantcase: VTech Benelux. Waarom uitbesteden van de klantenservice tot de gewenste resultaten leidde

Geschreven op: 20 december 2024
Klantcase VTech - SpangenbergGroep klantenservice uitbesteden - klantenservice verbeteren

Klantcase: VTech Benelux

 Achtergrond

VTech is een bekend speelgoedmerk dat al geruime tijd actief is op de Europese markt en sinds 1976 bestaat. Het merk richt zich op educatief speelgoed en streeft ernaar een positieve bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van kinderen. De producten van VTech worden via retailers verkocht aan consumenten. SpangenbergGroep mag de klantenservice voor VTech verzorgen voor de Benelux markt waarbij telefonie en email ondersteunt worden. Met een hoogseizoen rondom de feestdagen is schaalbaarheid daarbij naast kwaliteit een belangrijk thema.

Naast de klantenservice ondersteuning voorziet SpangenbergGroep in een klein stukje van de fullfilment door het versturen van reserve onderdelen en het verwerken van retouren.

 

Klantenservice van VTech

Ondanks de tussenkomst van retailers hecht VTech veel waarde aan direct contact met consumenten. De filosofie hierachter is dat consumenten, wanneer er ook maar iets met een product aan de hand is, op een uitstekende manier worden geholpen. Dit draagt bij aan een positieve klantbeleving. Met zeer goede garantievoorwaarden en een flexibele aanpak bij het oplossen van klachten, geeft VTech een positieve impuls aan de klantbeleving op momenten dat er vragen of problemen zijn.

 

Waarom heeft VTech de klantenservice uitbesteed?

Johan Dassen, Commercial Director VTech Benelux: “Wij zijn erg goed in het vertalen van de behoeften van onze klanten naar een kwalitatief hoogwaardig aanbod van educatief en duurzaam speelgoed. Daar werkt ons team iedere dag keihard aan. Klantenservice is een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening, maar onze expertise ligt niet in het effectief, efficiënt en professioneel afhandelen van een onvoorspelbare stroom meertalige klantcontacten via diverse kanalen. Juist omdat we de kwaliteit van onze klantenservice zo belangrijk vinden, hebben we ervoor gekozen om deze uit te besteden aan een partij die daarin gespecialiseerd is. Zo kunnen wij ons concentreren op waar wij goed in zijn en tegelijkertijd onze klanten een uitstekende service bieden.”

 

Waarom SpangenbergGroep?

Johan Dassen, Commercial Director VTech Benelux: “Vanaf het eerste gesprek met SpangenbergGroep hadden we het gevoel dat zij precies begrepen waar wij behoefte aan hadden. We zochten een partner die niet alleen ontzorgt, maar ook actief meedenkt over verbetermogelijkheden. Hoe kunnen we de klantenservice continu verbeteren, zowel in termen van procesoptimalisatie als in de kwaliteit van de dienstverlening aan onze klanten? We zijn erg tevreden met onze keuze voor SpangenbergGroep. Ze hebben ons vanaf dag één volledig ontzorgd en werken in volledige transparantie samen met ons interne team. Het voelt echt als ons klantenserviceteam, maar dan op afstand.”

Over de samenwerking tussen VTech en SpangenbergGroep

Floris Spangenberg, Eindbaas bij SpangenbergGroep: “De samenwerking met VTech is voor ons een bijzonder prettige samenwerking, waarin we echt als partners opereren met één gezamenlijk doel: uitstekende klantenservice bieden aan de klanten van VTech. VTech faciliteert ons daarbij op alle mogelijke manieren, van snelle reacties op vragen tot producttrainingen, samples en zelfs personeelskortingen voor de medewerkers die de klantenservice verzorgen. Dit zorgt ervoor dat we ons verantwoordelijk voelen voor ons stukje VTech en volledig kunnen functioneren als een verlengstuk van de interne organisatie.”

Wie zijn wij?

Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op. 

Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.

Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!

Gewoon zorgeloos hele goede klantenservice?

Neem contact op, we kijken graag met je mee!

Wellicht ook interessant om te lezen

Officiële Nederlande/ Franse/ Duitse en Belgische feestdagen om rekening mee te houden voor jouw internationale klantenservice in 2025

Officiële Nederlande/ Franse/ Duitse en Belgische feestdagen om rekening mee te houden voor jouw internationale klantenservice in 2025

Officiële feestdagen en lokale accenten in internationale klantenservice Bij SpangenbergGroep begrijpen we dat internationale bedrijven...
Hoe klantcontact verbeteren?

Hoe verbeter je je klantcontact?

Hoe verbeter je je klantcontact? In een wereld waar klantbeleving steeds belangrijker wordt, is het...
Customer Success. Wat is Customer Succes?

Wat is Customer Success en waarom wordt klantenservice steeds vaker hernoemd naar Customer Success?

Wat is Customer Success en waarom wordt klantenservice steeds vaker hernoemd naar Customer Success? In...
Wat is direct klantcontact?

De toegevoegde waarde van direct klantcontact

Toegevoegde waarde door direct contact met klanten Direct klantcontact is de sleutel tot het opbouwen...
Wat is klantenservice? Definitie + uitleg

Wat is klantenservice? Definitie + uitleg

Wat is klantenservice? In het bedrijfsleven draait alles om klanten. Zonder klanten is er geen...
Klantenservice trends in 2025: Een blik op de toekomst

Klantenservice trends in 2025: Een blik op de toekomst

Klantenservice trends in 2025: een blik op de Toekomst We hebben afgelopen jaar veel blogs...