Blog

SpangenbergGroep haalt PCI DDS Certificering

Geschreven op: 13 november 2023
SpangenbergGroep is PCI gecertificeerd

SpangenbergGroep heeft de PCI DSS certificeringstoets met succes doorstaan. Wij voldoen aan alles internationale eisen die gelden ten aanzien van het verwerken van persoonsgegevens en in het bijzonder creditcard gegevens.

Na een audit door een extern bureau waar naast controle op processen, procesbeschrijvingen, systeem beveiliging en fysieke beveiliging is gekeken naar de gehele bedrijfsvoering kunnen we met trots zeggen dat wij voldoen aan alle eisen die de internationale normering PCI DSS stelt aan het veilig en verantwoord werken met credit card gegevens. Met professionele interne processen hebben we nu de erkenning dat onze processen gewoon goed op orde zijn.

PCI DSS staat voor Payment Card Industry Data Security Standard. Het is een set beveiligingsnormen die zijn ontwikkeld om de veiligheid van creditcardtransacties te waarborgen en de bescherming van gevoelige financiële gegevens te verbeteren. De standaard is opgesteld door de Payment Card Industry Security Standards Council (PCI SSC), een organisatie die is opgericht door grote creditcardmaatschappijen zoals Visa, MasterCard, American Express, Discover, en JCB.

De PCI DSS-certificering is bedoeld voor organisaties die creditcardtransacties verwerken, opslaan of verzenden. Dit omvat onder andere detailhandelaren, banken, serviceproviders en elke andere entiteit die betrokken is bij het verwerken van betalingen met creditcards.

De PCI DSS-normen omvatten verschillende eisen op het gebied van gegevensbescherming en beveiligingsmaatregelen, waaronder:

1. Netwerkbeveiliging: Beveiliging van systemen en netwerken die betrokken zijn bij de verwerking van creditcardgegevens.

2. Gegevensbescherming: Versleuteling van gevoelige gegevens, zowel in rust als tijdens de overdracht.

3. Beveiligingsbeheer: Implementatie van sterk beveiligingsbeheer, inclusief toegangscontrole, beveiligingsbewustzijnstraining en regelmatige beveiligingsaudits.

4. Vulnerability Management: Regelmatige scans van systemen en netwerken om kwetsbaarheden te identificeren en te corrigeren.

5. Toegangscontrole: Beperking van de toegang tot gevoelige gegevens en systemen tot geautoriseerd personeel.

6. Monitoring en logging: Continue bewaking van systemen en het vastleggen van beveiligingsgebeurtenissen.

7. Beleid voor informatiebeveiliging: Implementatie van een uitgebreid beleid voor informatiebeveiliging.

Organisaties die creditcardgegevens verwerken, moeten voldoen aan deze normen om de veiligheid van financiële transacties te waarborgen en het risico van gegevensinbreuken te verminderen. De PCI DSS-certificering houdt in dat een organisatie regelmatig wordt gecontroleerd en beoordeeld om te waarborgen dat ze voldoen aan deze strenge beveiligingsnormen. Het niet voldoen aan de PCI DSS-normen kan leiden tot boetes, aansprakelijkheid en het verlies van het recht om creditcardtransacties te verwerken.

Geen zorgen om persoonsgegevens of CHD bij SpangenbergGroep.nl

Met de PCI DSS certificering hebben we aan de hand van een externe audit de bevestiging dat onze processen, systemen, werkwijzen en kantoren volledig voldoen aan strenge internationale regels ten aanzien van bescherming van persoonsgegevens en creditcard holder data. Onze klanten hoeven zich dus geen zorgen te maken over de wijze waarop wij omgaan met hun gevoelige data. We zijn er best trots op!

 

Wie zijn wij?

Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op. 

Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.

Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!

Gewoon zorgeloos hele goede klantenservice?

Neem contact op, we kijken graag met je mee!

Wellicht ook interessant om te lezen

Officiële Nederlande/ Franse/ Duitse en Belgische feestdagen om rekening mee te houden voor jouw internationale klantenservice in 2025

Officiële Nederlande/ Franse/ Duitse en Belgische feestdagen om rekening mee te houden voor jouw internationale klantenservice in 2025

Officiële feestdagen en lokale accenten in internationale klantenservice Bij SpangenbergGroep begrijpen we dat internationale bedrijven...
Hoe klantcontact verbeteren?

Hoe verbeter je je klantcontact?

Hoe verbeter je je klantcontact? In een wereld waar klantbeleving steeds belangrijker wordt, is het...
Customer Success. Wat is Customer Succes?

Wat is Customer Success en waarom wordt klantenservice steeds vaker hernoemd naar Customer Success?

Wat is Customer Success en waarom wordt klantenservice steeds vaker hernoemd naar Customer Success? In...
Wat is direct klantcontact?

De toegevoegde waarde van direct klantcontact

Toegevoegde waarde door direct contact met klanten Direct klantcontact is de sleutel tot het opbouwen...
Wat is klantenservice? Definitie + uitleg

Wat is klantenservice? Definitie + uitleg

Wat is klantenservice? In het bedrijfsleven draait alles om klanten. Zonder klanten is er geen...
Klantenservice trends in 2025: Een blik op de toekomst

Klantenservice trends in 2025: Een blik op de toekomst

Klantenservice trends in 2025: een blik op de Toekomst We hebben afgelopen jaar veel blogs...