Blog

SpangenbergGroep haalt PCI DDS Certificering

Geschreven op: 13 november 2023
SpangenbergGroep is PCI gecertificeerd

SpangenbergGroep heeft de PCI DSS certificeringstoets met succes doorstaan. Wij voldoen aan alles internationale eisen die gelden ten aanzien van het verwerken van persoonsgegevens en in het bijzonder creditcard gegevens.

Na een audit door een extern bureau waar naast controle op processen, procesbeschrijvingen, systeem beveiliging en fysieke beveiliging is gekeken naar de gehele bedrijfsvoering kunnen we met trots zeggen dat wij voldoen aan alle eisen die de internationale normering PCI DSS stelt aan het veilig en verantwoord werken met credit card gegevens. Met professionele interne processen hebben we nu de erkenning dat onze processen gewoon goed op orde zijn.

PCI DSS staat voor Payment Card Industry Data Security Standard. Het is een set beveiligingsnormen die zijn ontwikkeld om de veiligheid van creditcardtransacties te waarborgen en de bescherming van gevoelige financiële gegevens te verbeteren. De standaard is opgesteld door de Payment Card Industry Security Standards Council (PCI SSC), een organisatie die is opgericht door grote creditcardmaatschappijen zoals Visa, MasterCard, American Express, Discover, en JCB.

De PCI DSS-certificering is bedoeld voor organisaties die creditcardtransacties verwerken, opslaan of verzenden. Dit omvat onder andere detailhandelaren, banken, serviceproviders en elke andere entiteit die betrokken is bij het verwerken van betalingen met creditcards.

De PCI DSS-normen omvatten verschillende eisen op het gebied van gegevensbescherming en beveiligingsmaatregelen, waaronder:

1. Netwerkbeveiliging: Beveiliging van systemen en netwerken die betrokken zijn bij de verwerking van creditcardgegevens.

2. Gegevensbescherming: Versleuteling van gevoelige gegevens, zowel in rust als tijdens de overdracht.

3. Beveiligingsbeheer: Implementatie van sterk beveiligingsbeheer, inclusief toegangscontrole, beveiligingsbewustzijnstraining en regelmatige beveiligingsaudits.

4. Vulnerability Management: Regelmatige scans van systemen en netwerken om kwetsbaarheden te identificeren en te corrigeren.

5. Toegangscontrole: Beperking van de toegang tot gevoelige gegevens en systemen tot geautoriseerd personeel.

6. Monitoring en logging: Continue bewaking van systemen en het vastleggen van beveiligingsgebeurtenissen.

7. Beleid voor informatiebeveiliging: Implementatie van een uitgebreid beleid voor informatiebeveiliging.

Organisaties die creditcardgegevens verwerken, moeten voldoen aan deze normen om de veiligheid van financiële transacties te waarborgen en het risico van gegevensinbreuken te verminderen. De PCI DSS-certificering houdt in dat een organisatie regelmatig wordt gecontroleerd en beoordeeld om te waarborgen dat ze voldoen aan deze strenge beveiligingsnormen. Het niet voldoen aan de PCI DSS-normen kan leiden tot boetes, aansprakelijkheid en het verlies van het recht om creditcardtransacties te verwerken.

Geen zorgen om persoonsgegevens of CHD bij SpangenbergGroep.nl

Met de PCI DSS certificering hebben we aan de hand van een externe audit de bevestiging dat onze processen, systemen, werkwijzen en kantoren volledig voldoen aan strenge internationale regels ten aanzien van bescherming van persoonsgegevens en creditcard holder data. Onze klanten hoeven zich dus geen zorgen te maken over de wijze waarop wij omgaan met hun gevoelige data. We zijn er best trots op!

 

Wie zijn wij?

Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op. 

Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.

Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!

Gewoon zorgeloos hele goede klantenservice?

Neem contact op, we kijken graag met je mee!

Wellicht ook interessant om te lezen

Klantenservice verbeteren? Betere service én lagere kosten met de klantenservice experts van SpangenbergGroep

Hoe verbeter je de klantenservice? Een uitgebreide gids op basis van 25 jaar ervaing in klantenservice

Hoe verbeter je de klantenservice? Een uitgebreide gids Klantenservice is vaak het eerste en meest...
De toekomst van klantenservice: Kanaalvoorkeuren. Wat willen klanten en wat betekent dat voor jou als bedrijf?

De toekomst van klantenservice: Kanaalvoorkeuren. Wat willen klanten en wat betekent dat voor jou als bedrijf?

Meer kanalen, meer mogelijkheden. Maar wat wil de klant nou eigenlijk, wat zijn de kanaalvoorkeuren?...
The Pitfalls of Offshore Outsourcing for Customer Service: Why Lower Costs Are Not Always the Best Choice

De valkuilen van offshore outsourcing van klantenservice: Waarom lagere kosten niet altijd de beste keuze zijn

Offshore outsourcing van de klantenservice, goed idee of niet? In de afgelopen decennia is offshore...
Study: De impact van klachtafhandeling op tevredenheid!

Study: De impact van klachtafhandeling op tevredenheid!

We kwamen een interessante studie tegen, de belangrijkste punten uit deze studie hebben we voor...
De 10 kernbegrippen die elke klantenservice professional moet kennen. Klantenservice kernbegrippen

De 10 kernbegrippen die elke klantenservice professional moet kennen

Ben jij bezig met klantenservice? Deze begrippen moet je in ieder geval kennen! Bij SpangenbergGroep...
Wat is het Belang van (Goede) Klantenservice?

Wat is het Belang van (Goede) Klantenservice?

Wat is het belang van (goede) klantenservice? In het kort: Het belang van klantenservice is...