Improve customer service

Klantenservice verbeteren ➜ Minder vermijdbaar en meer waardevol klantcontact!

+31 (0) 85-8884661

Optimise customer service/improve customer service? Less avoidable and more valuable customer contact?

Betere klantenservice én lagere kosten met onze unieke aanpak!

Good customer service is a valuable marketing tool. Yet setting up good customer service is not always easy. 

Soms is het handig als er iemand even met je meekijkt. Iemand met veel ervaring op het gebied van klantenservice verbeteren en op orde brengen van een klantenservice afdeling. Een expert die even met een frisse en objectieve blik naar de klantenservice kijkt en kan aangeven hoe die afdeling en de processen die daarmee te maken hebben verbeterd kunnen worden.

Een consultant die zonder poespas, moeilijke termen of hele dikke rapporten maar gewoon pragmatisch te werk gaat. Een professional die kan helpen met het daadwerkelijk in de praktijk doorvoeren van verbeteringen.

Klantenservice verbeteren doen wij onder andere voor:

Valorado con 5 de 5
AMK
zekerarbo 1
Diebold
Equilin
Foodello
Top Swimming pool shop
Confetti Campus
Bbrain
PoliDirect
images 2
53740624 2104718782898378 7160763037182328832 n e1747899187622
309846795 471648554982255 876696953415148201 n e1747900918358
Dominos pizza logo.svg
327173374 1123968321631766 8420424902526278961 n
Heijnen hedge plants
Emma Mattress customer service outsourcing | improve customer service
municipality ofastricht
Outsource KVK customer service | improve customer service
Vtech customer service support
Fleurop customer service outsourcing | improve customer service

Improve customer service?

Herkenbare vraagstukken?

Bij SpangenbergGroep helpen we je om van jouw klantenservice een echte krachtpatser te maken. Met ruim 25 jaar ervaring in het aansturen van complexe klantenserviceorganisaties weten we precies wat er nodig is om processen te optimaliseren en klanttevredenheid te verhogen. Onze aanpak is praktisch, resultaatgericht en altijd zonder onnodige poespas.

Heldere analyse, slimme oplossingen

We nemen jouw interne bedrijfsprocessen onder de loep en kijken hoe goed deze aansluiten op de wensen van jouw klanten. Daarbij letten we niet alleen op de dagelijkse operatie, maar ook op strategische verbeterpunten die zorgen voor een efficiëntere en klantgerichtere werkwijze. Of het nu gaat om het stroomlijnen van communicatiekanalen, het verbeteren van workflows of het trainen van medewerkers: wij leveren maatwerk dat past bij jouw organisatie.

No-nonsense en direct resultaat

Onze werkwijze is helder en effectief: korte lijnen, duidelijke doelen en meetbare resultaten. We gaan direct aan de slag met concrete verbeteringen, zodat jouw klantenservice niet alleen vandaag beter functioneert, maar ook klaar is voor de toekomst.

Wil jij een klantenservice die uitblinkt in klantgerichtheid en efficiëntie? Ontdek wat SpangenbergGroep voor jouw organisatie kan betekenen – de verbetering begint vandaag!

We just want good service!

Many of our customers come to us because they just want good customer service but can't quite manage to do it themselves. We help them do just that! By improving internal customer service or through outsourcing.

Good reviews instead of bad ones!

Reviews and especially bad customer service reviews we don't want! We help our clients turn them into improvements to avoid bad reviews! By getting the basics right and improving business processes.

Customer service is not flexible!

Customer service, sometimes it's busy sometimes it's quiet. Poor customer service flexibility results in poor accessibility and therefore dissatisfied customers. We help achieve flexible, reachable customer service!

Our customer service is very expensive

We help our clients avoid avoidable customer contact! Lower costs and better customer experience as a result. In addition, partial outsourcing can be an attractive option.

Your sales increased by 300 6

Waarom klantenservice verbeteren?

Goede klantenservice is essentieel voor het succes van iedere organisatie. Bij Spangenberggroep geloven wij dat klantcontact het verschil maakt tussen een tevreden klant en een verloren kans. Klanten verwachten tegenwoordig snelle, vriendelijke en deskundige hulp via het kanaal van hun keuze. Door goed te luisteren en direct in te spelen op de behoeften van de klant, bouwen we aan vertrouwen en loyaliteit. Tevreden klanten blijven langer, doen vaker herhaalaankopen en worden ambassadeurs van uw merk!

Goede klantenservice voorkomt niet alleen klachten, maar biedt ook kansen voor groei. Het zorgt voor een sterke reputatie, positieve mond-tot-mondreclame en onderscheidt uw organisatie van de concurrentie. Onze ervaring leert dat direct, persoonlijk en oplossingsgericht contact leidt tot duurzame klantrelaties. Spangenberggroep ondersteunt organisaties met hoogwaardige, flexibele en meertalige klantcontactoplossingen, zodat u altijd bereikbaar bent en uw klanten zich gehoord voelen.

Klantenservice verbeteren met behulp van onze Gratis Quickscan

Sometimes it's useful to have someone to take a look with you, someone with years of experience who takes a fresh look at your customer service. SpangenbergGroep's Customer Service QuickScan gives you insight into how your customer service is functioning and where you can start to improve it.

We analyse the main themes and bottlenecks within each customer service area, as well as specific themes related to your business. The aim of the QuickScan is to identify the gap between the desired situation and the current situation. After mapping, we provide advice on the steps to be taken to achieve the desired situation

Why improve customer service with Spangenberg Group

Spangenberg Group?

SpangenbergGroup has been a customer service specialist for over 25 years. We have extensive experience in setting up, managing and improving customer service organisations and departments. 

Wij hebben passie voor het verbeteren van de klantbeleving waarbij volgens ons klantcontact een centrale rol inneemt. Het is heel makkelijk, zorg dat je je bedrijfsprocessen zo inricht dat klanten geen contact op hoeven nemen als dat gesprek geen waarde heeft! Zorg aan de andere kant dat je je klantenservice zo inricht dat als een klant contact opneemt dat dan dat contactmoment op zich al een positieve bijdrage levert aan de customer experience

No unnecessary customer contact, but valuable customer contact. That is what we stand for and what we work hard every day with our clients.

FAQ on improving customer service

Vragen over klantenservice verbeteren? lle veel gestelde vragen op een rijtje. Heb je andere vragen of wil je liever gewoon even iemand spreken? Neem dan contact with us, we'd love to hear from you!

Improving customer service delivers streamlined processes, better customer experience, higher employee satisfaction and distinctiveness.

In particular, by optimising processes and aligning them as much as possible with the customer experience, significant cost savings can also be achieved. Less avoidable customer contact and more valuable customer contact can be achieved by improving customer service.

Read here more on why customer experience starts with good customer contact

Every customer service organisation is different and therefore faces specific problems and or challenges. We have over 25 years of experience in optimising customer contact environments. We normally start with a quick scan, which you can here free applications. That often gives very quick insight into improvement potential.

Then we can help realise those improvements. This can be done through advice but also by helping improve handson. 

Do you have questions about how we could improve your customer service? Ask them, we are happy to look at it with you. 

Fast. We are very pragmatic and look directly at possibilities. Often very small adjustments can be made in the short term that already have an impact. Then we can work on the somewhat more complex improvement projects. Our consultants are aimed at achieving not only quick but also lasting results. Without fuss, without unnecessary and thick reports but by working decisively and pragmatically.

Waste are those customer contacts that result from a business process that is not aligned with the customer experience and can be prevented by optimising that business process. That is what we do. First, we help our customers identify waste and then prevent it as much as possible. 

In some cases, more than 50% of customer contacts turn out to be the result of waste. We can help you reduce that dramatically.

Minimising waste leaves more time and space for the contact moments that do add value. 

Costs are always lower than revenues. We can usually realise small structural cost savings quite quickly that add up very quickly. 

Costs depend in particular on the complexity and duration of an improvement process. In doing so, our aim is never to bill as many hours as possible. Together with our clients, we pragmatically look for solutions and possibilities. We prefer to use our client's internal resources, people and means. 

We have our own operational customer service department in which we support all kinds of different organisations with multilingual, multichannel customer service. We also have over 25 years of experience in optimising customer service environments.

Our approach is characterised by the fact that we look at problems very pragmatically and always choose the simplest solution. We look at possibilities and solutions without ruling things out.

We would be happy to tell you more about our approach. Do you have challenges in your customer service? Take a contact on, we are happy to look into it with you.

Direct contact?

Jouw klantenservice verbeteren?

Wij helpen je graag! Neem contact op dan kijken we vrijblijvend mee met jouw probleem. We hebben in onze ruim 25 jaar ervaring veel klantenservice organisaties geholpen. Waarschijnlijk kunnen we jou ook helpen!