Bij SpangenbergGroep begrijpen we dat internationale bedrijven voor unieke uitdagingen staan als het gaat om klantenservice. Een van de belangrijkste aspecten hierbij is rekening houden met de verschillende officiële feestdagen in landen waar je actief bent. In dit uitgebreide blog bespreken we niet alleen de officiële feestdagen in Nederland, Duitsland, Frankrijk en België, maar ook het belang van lokale accenten in klantenservice en hoe SpangenbergGroep hierbij kan ondersteunen. We hebben veel ervaring met meertalige klantenservice waarbij we allerlei verschillende organisaties ondersteunen met hun service clientèle international.
Datum | Nederland | Allemagne | France | België |
---|---|---|---|---|
1 januari 2025 | Nieuwjaarsdag | Nieuwjaarsdag | Nieuwjaarsdag | Nieuwjaarsdag |
6 januari 2025 | Driekoningen* | |||
18 april 2025 | Goede Vrijdag | Goede Vrijdag | ||
20 april 2025 | Pasen | Pasen | Pasen | |
21 april 2025 | Tweede Paasdag | Tweede Paasdag | Paasmaandag | Paasmaandag |
1 mei 2025 | Dag van de Arbeid | Dag van de Arbeid | Dag van de Arbeid | |
8 mei 2025 | Bevrijdingsdag (1945) | |||
27 april 2025 | Koningsdag | |||
29 mei 2025 | Hemelvaartsdag | Hemelvaartsdag | Hemelvaartsdag | O.L.H. Hemelvaart |
8 juni 2025 | Eerste Pinksterdag | Eerste Pinksterdag | Eerste Pinksterdag | |
9 juni 2025 | Tweede Pinksterdag | Tweede Pinksterdag | Pinkstermaandag | Pinkstermaandag |
14 juli 2025 | Nationale Feestdag | |||
15 augustus 2025 | Maria Hemelvaart | Maria Hemelvaart | ||
3 oktober 2025 | Dag van de Duitse Eenheid | |||
1 november 2025 | Allerheiligen* | Allerheiligen | Allerheiligen | |
11 november 2025 | Wapenstilstand 1918 | Wapenstilstand 1918 | ||
25 december 2025 | Eerste Kerstdag | Eerste Kerstdag | Eerste Kerstdag | Eerste Kerstdag |
26 december 2025 | Tweede Kerstdag | Tweede Kerstdag | Tweede Kerstdag |
+ Regionale feestdagen in Duitsland.
Andere veelvoorkomende vrije dagen: Carnaval (regionaal): 2 maart 2025 (zondag) tot en met 4 maart 2025 (dinsdag).
Relevantie voor bedrijven: In Nederland zijn er feestdagen zoals Goede Vrijdag en Bevrijdingsdag die niet voor iedereen een vrije dag zijn. Als bedrijf is het belangrijk om te begrijpen welke sectoren wel en niet werken, zodat je dienstverlening daarop kan worden afgestemd.
Officiële feestdagen in Duitsland: (Let op: deze kunnen per deelstaat verschillen)
Regionale feestdagen (selectie): Driekoningen: 6 januari 2025 (maandag) (Baden-Württemberg, Beieren, enz.). Allerheiligen: 1 november 2025 (zaterdag) (Bepaalde deelstaten)
Relevantie voor bedrijven: Duitsland heeft een complex systeem van regionale feestdagen. Voor bedrijven met klanten in verschillende deelstaten is het essentieel om te weten wanneer specifieke regio’s gesloten zijn. Dit voorkomt miscommunicatie en verhoogt de klanttevredenheid.
Andere vrije dagen: Veel Fransen nemen extra vrij tussen Hemelvaartsdag en het weekend. Dit fenomeen, bekend als een “brugdag”, kan van invloed zijn op de beschikbaarheid van klanten.
Relevantie voor bedrijven: Franse klanten hechten waarde aan traditie. Door rekening te houden met nationale en religieuze feestdagen kun je als bedrijf een betere connectie maken met deze markt.
Andere vrije dagen: Carnaval is in sommige regio’s een belangrijke traditie en kan invloed hebben op bedrijven, vooral in het zuiden van België.
Relevantie voor bedrijven: In België is er een grote culturele diversiteit tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Het begrijpen van deze verschillen en de feestdagen die hiermee gepaard gaan, is cruciaal voor een effectieve klantenservice.
Lokale accenten in klantenservice zijn essentieel om een positieve klantervaring te bieden. Feestdagen zijn hierbij een belangrijk aandachtspunt. Klanten willen zich begrepen voelen, en dat begint met het erkennen van hun cultuur en tradities.
Belangrijke aspecten:
Bij SpangenbergGroep hebben we uitgebreide ervaring in het ondersteunen van bedrijven bij het afstemmen van hun klantenservice op lokale markten. Wij bieden oplossingen op maat, van meertalige klantenservice tot het aanpassen van werkroosters aan regionale behoeften.
SpangenbergGroep biedt bedrijven de tools en kennis om internationaal succesvol te opereren. Onze diensten omvatten:
Door samen te werken met SpangenbergGroep laat je zien dat je waarde hecht aan de cultuur en tradities van je klanten. Dit versterkt niet alleen je merk, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.
Nous sommes SpangenbergGroup ! Et nous pouvons vous aider à faire de votre service à la clientèle un bon service à la clientèle à faire. Il s'agit simplement d'un bon service à la clientèle, où les principes de base sont respectés. Où les contacts avec les clients ajoutent de la valeur à l'expérience du client. Nous vous déchargeons dans les domaines où nous sommes bons (service clientèle) afin que vous puissiez vous concentrer sans souci sur ce que vous savez faire. Cela vous convient ? Prenez contact avec nous.
Avec plus de 25 ans d'expérience dans l'optimisation des contacts avec les clients et des expérience client Le groupe Spangenberg peut vous aider. Le groupe optimiser le service à la clientèle ou externaliser? Utilisez le formulaire ou consultez notre page de contact.
Si vous avez d'autres questions sur le contact et le service clientèle, vous pouvez toujours poser les questions suivantes contact avec nous !
N'hésitez pas à nous contacter, nous serions ravis de le découvrir avec vous !
Groupe Spangenberg.nl
Spécialistes du contact avec la clientèle
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T : +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
Vous vous demandez si nous pouvons vous aider à établir un bon contact avec la clientèle ? Et aussi votre externaliser le service clientèle? Prendre contact avec nous !