Blog

Klantenservice uitbesteden: Wat is dedicated klantenservice uitbesteden?

Geschreven op: 11 maart 2024
Dedicated klantenservice ondersteuning

Wat is dedicated klantenservice ondersteuning?

Om te beginnen met onze definitie van dedicated klantenservice ondersteuning:

Dedicated klantenservice ondersteuning is een vorm van ondersteuning waarbij een uitbesteder gebruik maakt van een extern klantenservice team. Dat team werkt dan gedurende de afgesproken tijden enkel voor 1 specifieke opdrachtgever en mixt de werkzaamheden niet met andere opdrachtgevers. Dedicated ondersteuning wordt vaak gebruikt bij grotere en redelijk vaste, en planbare volumes en bij een bepaalde mate van complexiteit.

Dedicated ondersteuning

Dedicated ondersteuning kenmerkt zich door ondersteuning voor één enkele opdrachtgever in een vast team. De medewerkers die in een dedicated team werken zijn enkel werkzaam voor die specifieke opdrachtgever en de werkzaamheden worden dus niet geblend met werkzaamheden voor andere opdrachtgevers.

Deze vorm van ondersteuning heeft een aantal voordelen en is met name interessant vanaf een bepaald volume en/of een bepaalde hoeveelheid planbare werkzaamheden. Het voordeel van dedicated ondersteuning is dat de medewerkers voor 1 opdrachtgever werkzaam zijn en de werkzaamheden niet blenden met allerlei andere opdrachtgevers. Hiermee creëren we een stabiele basis met een vast team dat het grootste deel van de ondersteuning voor 1 specifieke opdrachtgever uitvoert. De werkzaamheden kunnen zeer divers zijn. Denk daarbij in eerste instantie aan klantcontact en daaraan gerelateerde werkzaamheden. Ook zaken als administratieve werkzaamheden, klanttevredenheidsonderzoek of outbound calls kunnen door het dedicated team worden opgepakt. We hebben ook opdrachtgevers waarbij het team schakelt met leveranciers en transporteurs om zo het merendeel van de backoffice taken uit te voeren. Zo is vrijwel het hele klantenservice proces uitbesteedt, dat werkt erg goed. Het dedicated team is echt het klantenservice team maar dan op afstand. Daarnaast zijn de kosten voor dedicated ondersteuning bij grotere volumes en meerdere kanalen vaak interessanter omdat dedicated ondersteuning per uur wordt afgerekend. Het is daarom belangrijk de uren effectief in te zetten.

Wie zijn wij?

Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op. 

Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.

Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!

Gewoon zorgeloos hele goede klantenservice?

Neem contact op, we kijken graag met je mee!

Wellicht ook interessant om te lezen

De voordelen van nationaal, regionaal en lokaal uitbesteden van de klantenservice (versus offshore outsourcing)

Ondanks alle technische mogelijkheden is uitbesteden dichtbij toch nog altijd beter! Klantbeleving is het fundament...
Hybride Outsourcingmodellen: De Slimme Weg naar Klantenserviceoptimalisatie

Hybride outsourcingmodellen: De slimme weg naar klantenserviceoptimalisatie

Wat is een Hybride Outsourcingmodel? Een hybride outsourcingmodel is een strategische aanpak waarbij bedrijven interne...
Een manager klantenservice leidt het team, ontwikkelt beleid voor een consistente klantervaring, analyseert data om prestaties te verbeteren en beheert escalaties bij complexe klantkwesties. Daarnaast implementeert hij of zij innovatieve technologieën en bewaakt operationele efficiëntie. Het personeelsbeheer en het waarborgen van klanttevredenheid staan centraal in deze veelzijdige en strategische rol.

De rol van een manager klantenservice: Taken, verantwoordelijkheden en uitdagingen

Manager klantenservice, wat zijn de belangrijkste verantwoordelijkheden van een manager klantenservice? Een manager klantenservice is...
De relatie tussen klantcontact, KCC en een communicatieadviseur binnen een organisatie

Communicatie adviseur en het KCC/klantenservice – Hand in hand voor optimale communicatie

Communicatie adviseur en de relatie met het KCC In een wereld waarin klantbeleving steeds belangrijker...
Klantenservice uitbesteden klantcase. Spangenberggroep specialist in klantcontact en klantenservice

Klantcase – Casestudy: Klantcase CV-ketel en verwarmingsspecialist ESNW

Klantcase: ESNW X SpangenbergGroep In een wereld waar klanttevredenheid en snelle service cruciaal zijn, is...
Waarom AI agent in klantenservice nog wel even op zich laat wachten

Waarom AI agent in klantenservice nog wel even op zich laat wachten

AI, AI, AI... alles is AI tegenwoordig maar een AI agent in klantenservice duurt nog...