We hebben eerder geschreven over wat dat volgens in inhoudt. Wat is de ultieme klantbeleving? De ultieme klantbeleving is niet te realiseren met specifieke eigenschappen van de afgenomen dienst of het afgenomen product. De ultieme klantbeleving is de beste ervaing die je als klant kunt hebben bij het afnemen van een product of dienst. De ultieme klantbeleving overtreft jouw verwachtingen in het met name het aankoop, aftersales of service traject. Een ervaring waarbij jij het gevoel hebt dat je begrepen volledig wordt en de organisatie alles in het werk heeft gezet om jouw ervaing zou prettig mogelijk te maken
Op het moment dat je werkt richting een ultieme klantbeleving kijk je naar alle bedrijfsprocessen en de wijze waarop deze een verbeterd kunnen worden om de klantbeleving steeds verder te verbeteren.
Een 9+ klantbeleving staat voor de klantbeleving die een klant als 9+ beoordeeld. Hoe vaak beoordeel jij het klant zijn bij een bepaalde organisatie met een 9+? Zelden vermoed ik. Een 9+ klantbeleving staat dan ook symbool voor een unieke ervaring.
Bedrijven waar u al jarenlang klant bent, bent u daar klant omdat ze de goedkoopste zijn? Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk bent u daar al jaren klant omdat u daar goed geholpen wordt, omdat ze u kennen of omdat u ze vertrouwt. Dat geldt ook voor bedrijven waar u zich als nieuwe klant aanmeldt. Kiest u voor degene met de laagste prijs of kiest u voor degene waar u een prettig gesprek gehad heeft en waar u het gevoel had dat ze er voor u zijn. Waarschijnlijk voor de laatste. Een betere klant beleving zorgt ervoor dat uw klanten langer klant blijven en dat u meer klanten krijgt.
Op papier is dat heel simpel: Vraag je klant wat ze willen en regel dat. In de praktijk ligt dat net wat anders. Bedrijfsprocessen zijn vaak ingericht op de interne organisatie. Dat wil zeggen dat het proces niet is ingericht op de wensen en behoeften van uw klant. Een ultieme klant beleving begint wel bij het bekijken van bedrijfsprocessen door de ogen van uw klant. Vervolgens start je bij wat het resultaat van een proces moet zijn en richt je je proces daar vervolgens op in. Het resultaat is vaak verbluffend. Wist u dat een ultieme klant beleving vaak vele malen goedkoper is dan een slechte klant beleving? Daarnaast hoeft het lang niet zo moeilijk te zijn als het lijkt. Begin eens bij de basis: Weet jij wat je klanten exact van jou verwachten? Weet jij vervolgens ook op welke wij ze jij voldoet aan deze verwachtingen?
Als een bedrijf dat aan klantenservice doet zeggen wij natuurlijk: De rol van de klantenservice bij de ultieme klantbeleving is cruciaal. Is een beetje overdreven misschien maar in de basis is de klantenservice voor veel bedrijven wel een maak het of kraak voor je klantbeleving. Een 9+ klantbeleving met een matige klantenservice bestaat niet. Een ultieme klantbeleving met een slecht bereikbare klantenservice evenmin.
Het is een beetje als volgt: Hele goede klantenservice zorgt nog niet voor een ultieme klantbeleving. Maar zonder goede klantenservice is er nooit een ultieme klantbeleving. Goede klantenservice is een voorwaarde voor die 9+ klantbeleving!
Wij zijn SpangenbergGroep! En wij kunnen je helpen om van jouw klantenservice een goede klantenservice te maken. Gewoon goede klantenservice waarbij de basis op orde is. Waarbij klantcontacten waarde toevoegen aan de klantbeleving. Wij ontzorgen je op het gebied waar wij goed in zijn (klantenservice) zodat jij je zorgeloos kunt concentreren op waar jij goed in bent. Klinkt dat goed? Neem eens contact op.
Met ruim 25 jaar ervaing op het gebied van het optimaliseren van klantcontact en klantbeleving kan SpangenbergGroep je helpen. De klantenservice optimaliseren of uitbesteden? Gebruik het formulier of bekijk onze contact pagina.
Ook met andere vragen over klantcontact en klantenservice kun je altijd contact met ons opnemen!
Neem contact io. Dan kijken we graag met je mee!
SpangenbergGroep.nl
Specialisten in klantcontact
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T: +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
Benieuwd of we jou kunnen helpen met gewoon goed klantcontact? Ook jouw klantenservice uitbesteden? Neem eens contact met ons op!
website verbeteren | website optimaliseren | optimalisatie | analyse | woorank specialist | woorank expert-2 | website maken weert | website maken valkenburg | website maken urmond | website maken tongeren | website maken stein | website maken sittard | website maken roermond | website maken meerssen | website maken margraten | website maken maastricht | website maken limburg | website maken lanaken | website maken heerlen | website maken hasselt | website maken gulpen | website maken geleen | website maken elsloo | website maken eijsden | website maken cadier en keer | website maken born | website maken beek | website laten maken maastricht | website laten bouwen maastricht | webdesigner maastricht | webdesign valkenburg | webdesign sittard | webdesign meerssen | webdesign mestreech | webdesign maastricht | webdesign limburg | webdesign lanaken | webdesign heerlen | webdesign gulpen | webdesign geleen | webdesign eijsden | webdesign bureau maastricht | webdesign beek | webdesign | seo valkenburg | seo utrecht | seo specialist | seo sittard | seo rotterdam | seo meerssen | seo maastricht | seo maastricht | webdesign limburg | seo limburg | seo lanaken | seo heerlen | seo gulpen | seo geleen | seo expert | seo eindhoven | seo eijsden | seo denhaag | seo beek | seo amsterdam | portfolio webdesign en seo optimalisatie | online marketing bureau maastricht | onderhoudwebsite | nieuwe website maastricht | gratis seo rapport | gratis dashboard | google specialist | google partner maastricht | google optimalisatie maastricht | google ads | google adwords maastricht | google adwords | google adverteren | google advertenties|