Goede klantenservice is een waardevolle marketingtool. Toch is het inrichten van een goede klantenservice niet altijd even makkelijk.
Soms is het handig als er iemand even met je meekijkt. Iemand met veel ervaring op het gebied van klantenservice verbeteren en op orde brengen van een klantenservice afdeling. Een expert die even met een frisse en objectieve blik naar de klantenservice kijkt en kan aangeven hoe die afdeling en de processen die daar mee te maken hebben verbeterd kunnen worden.
Een consultant die zonder poespas, moeilijk termen of hele dikke rapporten maar gewoon pragmatisch te werk gaat. Een professional die kan helpen met het daadwerkelijk in de praktijk doorvoeren van verbeteringen.
Bij SpangenbergGroep staan we klaar om jouw klantenservice naar een hoger niveau te tillen. Met meer dan 25 jaar ervaring in het aansturen van complexe klantenserviceorganisaties, weten we precies wat nodig is om processen te optimaliseren en klanttevredenheid te verhogen. Onze aanpak is pragmatisch en gericht op snel resultaat, zonder onnodige complicaties. Wij analyseren jouw interne bedrijfsprocessen en beoordelen hoe goed deze zijn afgestemd op de behoeften van jouw klanten. Hierbij kijken we niet alleen naar de operationele kant, maar ook naar strategische verbeterpunten die bijdragen aan een efficiëntere en klantgerichte werkwijze. Of het nu gaat om het stroomlijnen van communicatiekanalen, het verbeteren van workflows, of het trainen van medewerkers, wij bieden maatwerkoplossingen die aansluiten bij jouw specifieke situatie. Onze no-nonsense aanpak betekent dat we direct aan de slag gaan met concrete verbeteringen. We geloven in korte lijnen, duidelijke doelen en meetbare resultaten. Jouw klantenservice wordt niet alleen effectiever, maar ook toekomstbestendig. Laat ons je helpen om een klantenservice te creëren die uitblinkt in klantgerichtheid en efficiëntie. Bij SpangenbergGroep begint de verbetering van jouw klantenservice vandaag!
Veel van onze klanten komen bij ons terecht omdat ze gewoon goede klantenservice willen maar het niet helemaal lukt om dat zelf voor elkaar te krijgen. Wij helpen ze daarbij! Door interne klantenservice te verbeteren of door middel van uitbesteding.
Reviews en vooral slechte reviews over de klantenservice willen we niet! Wij helpen onze opdrachtgevers deze om te zetten in verbeteringen om slechte reviews te voorkomen! Door de basis op orde te brengen en bedrijfsprocessen te verbeteren.
Klantenservice, soms is het druk soms is het rustig. Matige flexibiliteit van de klantenservice zorgt voor slechte bereikbaarheid en daarmee ontevreden klanten. Wij helpen met het realiseren van een flexibele, bereikbare klantenservice!
Wij helpen onze opdrachtgevers om vermijdbaar klantcontact te voorkomen! Lagere kosten en betere klantbeleving als resultaat. Daarnaast kan gedeelijkt uitbesteden een aantrekkelijke optie zijn.
Soms is het handig om iemand te hebben die even met je meekijkt, iemand met jarenlange ervaring die met een frisse blik naar jouw klantenservice kijkt. Met de Klantenservice QuickScan van SpangenbergGroep krijg je inzicht in het functioneren van jouw klantenservice en waar je kunt beginnen met de klantenservice verbeteren.
We analyseren de belangrijkste thema’s en knelpunten binnen elke klantenservice, evenals specifieke thema’s die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Het doel van de QuickScan is om de kloof tussen de gewenste situatie en de huidige situatie in kaart te brengen. Na het in kaart brengen geven wij advies over de te nemen stappen om de gewenste situatie te bereiken
SpangenbergGroep is inmiddels ruim 25 jaar specialist op het gebied van klantenservice. Wij hebben ruime ervaring in het opzetten, aansturen en verbeteren van klantenservice organisaties en afdelingen.
Wij hebben passie voor het verbeteren van de klantbeleving waarbij volgens ons klantcontact een centrale rol in neemt. Het is heel makkelijk, zorg dat je je bedrijfsprocessen zo inricht dat klanten geen contact op hoeven nemen als dat gesprek geen waarde heeft! Zorg aan de andere kant dat je je klantenservice zo inricht dat als een klant contact opneemt dat dan dat contactmoment op zich al een positieve bijdrage levert aan de klantbeleving.
Geen onnodig klantcontact, wel waardevol klantcontact. Dat is waar wij voor staan en waar wij dagelijks keihard aan werken met onze opdrachtgevers.
Klantenservice verbeteren levert gestroomlijnde processen, betere klantbeleving, hogere medewerker tevredenheid en onderscheidend vermogen op.
Met name door optimalisatie van porcessen en deze zoveel mogelijk af te stemmen op de klantbeleving kunnen ook aanzienlijke besparingen in kosten gerealiseerd worden. Minder vermijdbaar klantcontact en meer waardevol klantcontact realiseer je door de klantenservice te verbeteren.
Lees hier meer over waarom klantbeleving begint met goed klantcontact
Iedere klantenservice organisatie is anders en heeft dan ook te maken met specifieke problemen en of uitdagingen. We hebben inmiddels ruim 25 jaar ervaring in het optimaliseren van klantcontact omgevingen. Normal gesproken beginnen wij met een Quickscan, die kun je hier gratis aanvragen. Dat geeft vaak heel snel zicht op verbeter potentieel.
Daarna kunnen we helpen met het realiseren van die verbeteringen. Dat kan door middel van advies maar ook door handson helpen met verbeteren.
Heb jij vragen over hoe we jouw klantenservice zouden kunnen verbeteren? Stel ze, we kijken graag met je mee.
Snel. We zijn heel pragmatisch en kijken direct naar mogelijkheden. Vaak kunnen hele kleine aanpassingen op de korte termijn worden doorgevoerd die al impact hebben. Vervolgens kunnen we werken aan de wat complexere verbetertrajecten. Onze adviseurs zijn erop gericht om niet alleen snel maar ook blijvende resultaten te boeken. Zonder poespas, zonder onnodig en dikke rapporten maar door doortastend en pragmatisch te werk te gaan.
Waste zijn die klantcontacten die het gevolg zijn van een bedrijfsproces dat niet afgestemd is op de klantbeleving en kan worden voorkomen door het optimaliseren van dat bedrijfsproces. Dat is wat we doen. We helpen onze klanten ten eerste met het identificeren van waste om dat vervolgens zo veel mogelijk te voorkomen.
In sommige gevallen blijkt meer dan 50% van de klantcontacten het gevolg van waste. Wij kunnen je helpen om dat drastisch te verlagen.
Met het minimaleren van waste blijft er meer tijd en ruimte over voor de contactmomenten die wel waarde toevoegen.
De kosten zijn altijd lager als de opbrengsten. Meestal kunnen we vrij snel kleine structurele kostenbesparingen realiseren die heel snel optellen.
De kosten zijn met name afhankelijk van de complexiteit en de duur van een verbetertraject. Daarbij is ons doel nooit om zoveel mogelijk uren te kunnen factureren. We kijken samen met onze opdrachtgevers pragmatisch naar oplossingen en mogelijkheden. Daarbij maken we bij voorkeur gebruik van bij onze opdrachtgever intern beschikbare bronnen, mensen en middelden.
Wij hebben onze eigen operationele klantenservice afdeling waarin wij allerlei verschillende organisaties ondersteunen met meertalige, multichannel klantenservice. Daarnaast hebben we ruim 25 jaar ervaring in het optimaliseren van klantenservice omgevingen.
Onze aanpak kenmerkt zich doordat we heel pragmatisch naar problemen kijken en altijd de meest eenvoudige oplossing kiezen. We kijken naar mogelijkheden en oplossingen zonder daarbij dingen uit te sluiten.
We vertellen je graag meer over onze aanpak. Heb jij een uitdagingen in je klantenservice? Neem eens contact op, we kijken graag met je mee.
Wij helpen je graag! Neem contact op dan kijken we vrijblijvend mee met jouw probleem. We hebben in onze ruim 25 jaar ervaring veel klantenservice organisaties geholpen. Waarschijnlijk kunnen we jou ook helpen!
SpangenbergGroep.nl
Specialisten in klantcontact
Randwycksingel 20 (C03)
6229 EE Maastricht
T: +31 (0) 85 8884661
Info@spangenbergGroep.nl
Benieuwd of we jou kunnen helpen met gewoon goed klantcontact? Ook jouw klantenservice uitbesteden? Neem eens contact met ons op!