Business Process Outsourcing

Business Process Outsourcing

Business Process Outsourcing

Slimme BPO-oplossingen voor efficiënte groei

Een uitstekende klantbeleving, hoge klanttevredenheid en onderscheidend vermogen vragen om soepel lopende processen. Maar het beheren van een onvoorspelbare stroom werkzaamheden—zoals klantcontact, administratie of backofficeprocessen—kan behoorlijk complex zijn. Business Process Outsourcing (BPO) biedt de uitkomst.

SpangenbergGroep levert meertalige, multichannel en uiterst flexibele BPO-diensten die direct bijdragen aan jouw klantgerichtheid en bedrijfsresultaat. Of het nu gaat om klantcontact, orderverwerking of ondersteunende processen: met ons ben je verzekerd van een zorgeloze, professionele en schaalbare oplossing. Zorgeloos (internationaal) groeien? Het begint met de BPO-dienstverlening van SpangenbergGroep.

Business proces outsourcing bij SpangenbergGroep

Klaar voor meer efficiëntie en minder zorgen? Kies voor BPO. Lukt het niet altijd om processen af te handelen zoals je dat eigenlijk zou willen—bijvoorbeeld in klantcontact, administratie of orderverwerking? Met Business Process Outsourcing (BPO) nemen wij het werk uit handen, precies op de manier die bij jouw organisatie past. Bij SpangenbergGroep kijken we naar wat jij nodig hebt en stemmen onze ondersteuning daarop af. Of het nu gaat om het verbeteren van klantinteractie of het efficiënter maken van backofficeprocessen: wij zorgen dat het geregeld is. BPO via SpangenbergGroep betekent gewoon dat het goed komt—professioneel, flexibel en zonder zorgen.

Meertalige klantenservice uitbesteden

Meertalig

Volledige internationale, meertalige klantenservice onder 1 dak! NL, DE, FR en EN standaard! Internationaal ondernemen zonder zorgen. Wel zo makkelijk!

blended klantenservice uitbesteden

Multichannel

Alle relevante contact kanalen ondersteunen we. Call, mail, chat, socials, ticketing etc. Volledig ontzorgd én flexibel! Alles onder 1 dak. Wel zo handig en klantvriendelijk!

Dedicated klantenservice uitbesteden

Dedicated

Je eigen klanten-service team maar dan op afstand. Flexibel en ervaren. Zorgeloos hele goede klantenservice!

blended klantenservice uitbesteden

Blended

Een vast team met meerdere medewerkers. Goede klantenservice en flexibele ook voor kleine bedrijven of als het rustig is!

klantenservice uitbesteden met de beste kwaliteit

Kwaliteit

Hoogwaardige contact-momenten. Optimalisatie van processen en doorlopend verbeteren. Dat is waar wij voor staan.

Klantenservice uitbesteden met grote mate van flexibiliteit

Flexibel

Altijd de juiste bezetting. ook in het hoogseizoen of laagseizoen gewoon goed bereikbare klantenservice! Wel zo handig.

Enkele van onze klanten

5/5
Heijnen haagplanten
Emma Matras klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
KVK klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Vtech klantenservice ondersteuning
Fleurop klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Ziggo klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Speedcomfort klantenservice ondersteuning
Moowy klantenservice ondersteuning
Pro-idee klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Tastea klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Essent klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Eventgoose klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Goldner Fashion klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Maxaro klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Zibber klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren
Diebold Nixdorf klantenservice uitbesteden | klantenservice verbeteren

Lagere kosten en hogere flexibiliteit met Business process outsourcing

BPO biedt talloze voordelen voor jouw organisatie Business Process Outsourcing (BPO) levert meer op dan alleen ontzorging. Onze klanten ervaren vooral de hoge mate van flexibiliteit en schaalbaarheid, het brede scala aan mogelijkheden en de transparante, lagere kosten als grote pluspunten. We hebben de voordelen van BPO voor je op een rij gezet in een blog—ontdek hoe uitbesteden jouw organisatie slimmer en wendbaarder maakt!

Wij hebben een blog geschreven waarin we alle voordelen van uitbesteden op een rijtje hebben gezet.

flexibele klantenservice met klantenservice uitbesteden
Business process outsourcing ➜
Flexibiliteit

Opschalen, afschalen, extra talen of ruimere openingstijden. Met uitbesteden haal je een mega flexibele ondersteuning in huis!

hogere klanttevredenheid met klantenservice uitbesteden
Business process outsourcing ➜
Klanten tevreden

Met onze dienstverlening zorg je voor hogere klanttevredenheid. Wij je helpen jouw dienstverlening af te stemmen op je klanten!

Lagere en transparante kosten met klantenservice uitbesteden
Business process outsourcing ➜
Lagere kosten

Ervaring en schaalvoordelen zorgen voor lagere kosten van de de werkzaamheden. Meer mogelijkheden tegen lagere kosten!

Meer klantcontact met klantenservice uitbesteden
Business process outsourcing ➜
Interactie

Waardevolle contact-momenten, goede bereikbaarheid en onderscheidende ondersteuning zonder zorgen!

Waarom Business process outsourcing samen met SpangenbergGroep?

SpangenbergGroep?

SpangenbergGroep: al meer dan 25 jaar specialist in BPO voor klantcontact

Waarom zou je jouw klantgerichte processen aan ons uitbesteden? Omdat wij méér doen dan alleen uitvoeren. SpangenbergGroep biedt een unieke combinatie van diensten: aan de ene kant zorgen we voor volledige ontzorging via BPO, aan de andere kant werken we actief mee aan de structurele verbetering van jouw klantprocessen.

Naast het beheren van onze eigen hoogwaardige klantcontactorganisatie, ondersteunen we organisaties ook met optimalisatieprojecten. Hierbij richten we ons op het verbeteren van klantgerichte processen en gerelateerde afdelingen zoals sales, marketing en operations. Dát maakt ons uniek: wij leveren niet alleen BPO-diensten, we verbeteren deze continu en bouwen mee aan duurzame groei.

Nieuwsgierig geworden?
Bekijk onze blogs, waarin we onder andere schrijven over de strategische waarde van klantcontact, hoe procesoptimalisatie het verschil maakt én wat AI betekent voor de toekomst van klantinteractie.

Business process outsourcing, welke mogelijkheden zijn er?

Business process outsourcing, altijd een passende oplossing

Elke organisatie is anders. De uitdagingen van elke afdeling zijn ook anders. Daarom is het bij het uitbesteden van de bedrijfsprocesse belangrijk dat er voldoende mogelijkheden zijn om de manier van uitbesteden aan te passen aan de situatie. We hebben daarvoor verschillende mogelijkheden

Klantenservice volledig uitbesteden

Volledige Business process outsourcing

Niet iedere organisatie heeft zijn eigen klantenservice afdeling. Dan kan het zijn om de volledige klantenservice uit te besteden. Wij hebben een volledig ingerichte klantenservice met de juiste mensen, systemen en kennis. Zo kun je wel hele goede klantenservice bieden zonder je eigen interne klantenservice afdeling. Flexibel, meertalig én multichannel!

Klantenservice gedeeltelijk uitbesteden

Gedeeltelijke Business process outsourcing

Organisaties met hun eigen klantenservice zijn niet altijd in staat om de service te bieden die ze willen. Wij kunnen dat oplossen met gedeeltelijke uitbesteding. Bijvoorbeeld als flexibele schil, overflow of op bepaalde tijden. Ook kunnen wij bijvoorbeeld taalgebieden ondersteunen die intern lastig of niet te ondersteunen zijn. Wij pakken op wat intern (even) niet lukt!

Klantenservice uitbesteden maatwerk

Klantenservice Business process outsourcing

Naast volledige of gedeeltelijke uitbesteding bieden wij maatwerk oplossingen op het gebied van klantcontact. Dat kan zijn van tijdelijke ondersteuning tot outbound campagnes en onderzoeken. Wij pakken jouw uitdagingen op het gebied van klantcontact graag voor je op en hebben ervaring met alle aspecten van klantcontact. Daag ons uit met jouw vraagstukken!

FAQ over Business process outsourcing

De grootste voordelen van het uitbesteden van de klantenservice zijn schaalvoordelen, grotere mate van flexibiliteit, expertise en kostenbesparingen. We hebben een uitgebreide blog geschreven met alle voordelen. Die lees je hier.

Voor ieder bedrijf zijn de voordelen anders omdat de uitdagingen voor iedere klantenservice organisatie ook anders zijn. We leveren maatwerk dus we kijken graag mee naar de uitdagingen en op welke wijze wij met onze dienstverlening daarin van toegevoegde waarde kunnen zijn. Je kunt altijd contact opnemen met jouw specifieke vragen of uitdagingen. Misschien kunnen we je helpen!

Er zijn verschillende manieren om klantenservice uit te besteden. Welke het beste past, hangt af van factoren zoals volumes, kanalen, complexiteit en talen. Het kan gaan om volledige of gedeeltelijke uitbesteding. Daarbij werken wij doorgaans op drie verschillende manieren:

  1. Dedicated ondersteuning: Agents werken voor één specifieke opdrachtgever. Lees hier meer over dedicated klantenservice uitbesteden.
  2. Blended ondersteuning: Agents werken voor verschillende opdrachtgevers door elkaar. Lees hier meer over blended klantenservice uitbesteden.
  3. Hybride ondersteuning: Een combinatie van dedicated en blended ondersteuning.

Meer over hoe uitbesteden werkt lees je hier!

Benieuwd naar welke mogelijkheden er zijn? Neem contact op, we bespreken de mogelijkheden graag!

Snel! Meestal al binnen 2 weken. Dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van de complexiteit en de hoeveelheid. We kunnen over het algemeen een basis ondersteuning snel op orde hebben. We zijn pragmatisch en kijken liever naar mogelijkheden en oplossingen. 

De kosten van het uitbesteden van de klantenservice zijn sterk afhankelijk van variabelen zoals aantallen, openingstijden, kanalen, service levels, talen en complexiteit. Daarnaast is het afhankelijk van de gekozen vorm, blended, dedicated of hybride. Op onze tarieven pagina staan richtprijzen vermeld.

We hebben ook een uitgebreide blog geschreven over de kosten van het uitbesteden van de klantenservice. Die lees je hier.

Vragen over wat de kosten in jouw specifieke situatie zouden zijn bespreken we graag! Neem daarvoor contact met ons op!

Ja dat kan. Wij werken voor vrijwel al onze opdrachtgevers op hun eigen systemen. We hebben daardoor ervaring met de meest voorkomende systemen. Dat maakt het wel zo makkelijk om samen te werken. We hebben uiteraard ook ons eigen contactcenter systeem. Daarin kunnen wij effectief en efficient klantcontacten afhandelen. Een combinatie tussen werken op ons systeem én het systeem van onze opdrachtgevers kan ook. 

Wij willen dat onze dienstverlening naadloos aansluit bij interne afdelingen. We passen onze werkwijze daarom zoveel mogelijk aan, aan de situatie. Wel zo makkelijk.

Omdat wij voor allerlei verschillende bedrijven de klantenservice verzorgen hebben we altijd genoeg medewerkers beschikbaar om snel op te schalen. Vaak kunnen we al dezelfde dag extra bezetting voorzien. Onze dienstverlenging kan erg van toegevoegde waarde zijn bij sterk fluctuerende aantallen. Ook bij hoog,- en laagseizoenen kunnen wij helpen met de juiste bezetting op het juiste moment. 

We hebben een interessante blog geschreven over hoe om te gaan met pieken en dalen in de klantenservice. Lees hem hier!

Direct contact?

Neem contact met ons op! We kijken graag mee. Je kunt ook onze online offerte tool gebruiken. Dan hebben we direct alle info om voor jou een maatwerk offerte te kunnen maken. Die vind je hier

Business process outsourcing : Wat kost dat?

Wat kost BPO? Dat hangt af van jouw situatie—en die bekijken we graag samen.

De kosten van Business Process Outsourcing (BPO) zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals de gewenste talen, gebruikte communicatiekanalen en openingstijden. Wij werken zowel met uurtarieven als met tarieven per interactie. Wat vooropstaat: onze dienstverlening is altijd maatwerk, afgestemd op jouw wensen en doelen.

In veel gevallen liggen de kosten van onze BPO-dienstverlening lager dan die van een interne organisatie—zeker als je kijkt naar de hoge mate van flexibiliteit, schaalbaarheid en de extra mogelijkheden die wij bieden.

In een kort kennismakingsgesprek brengen we samen de behoefte in kaart, zodat we een passende oplossing én een transparante kosteninschatting kunnen geven. Je hebt al ondersteuning vanaf een paar honderd euro per maand.

📘 Lees onze blog voor een uitgebreidere toelichting op de kosten van het uitbesteden van klantgerichte processen.

Vraag hier je maatwerk offerte aan. Die heb je dan binnen 48 uur in je mailbox!